(Re)introduktion
Fra : Maria Fabæch Svendse~

Dato : 25-01-01 10:06

Hej gruppe.

Jeg har været væk fra gruppen i et lille års tid, men synes nu igen jeg har
lidt energi tilovers til at gå op i katte - også i dem der ikke lige er mine
egne. Og jeg synes da lige jeg vil præsentere mig.

Jeg hedder Maria Fabæch Svendsen og jeg har to somalikatte. Jaffa (Dushara
Jaffa Jacintha) er næsten 10 år gammel. Jeg købte hende som kastrat da hun
var 4, skaffede mig en huskat til selskab, og begyndte straks at gå på
udstillinger. Her mødte jeg en masse nye mennesker, og involverede mig
hurtigt i en specialklub nemlig Somaliklubben. Så fik jeg barn, og det der
holdt min forstand på et nogenlunde plan mens jeg gik hjemme og fik
småneuroser - det var kattene, og ikke mindst katteudstillingerne, hvor jeg
kunne være vvæk en hel dag uden at jeg var mor - jeg var bare Maria.
Huskatten Lucas måtte have et nyt hjem, da min søn var omkring et år. Jeg
havde længe haft dårlig samvittighed overfor ham, for han blev ikke
stimuleret nok. Han bor nu hos mine svigerforældre, og styrer deres landsby
.
Men det går jo ikke at have alene katte i lejlighed, så jeg ville have en
anden kat også. Det skulle være en hunkat - og en somali, som jeg var sikker
på kunne gå inde, og jeg ville bruge hende til avl. Og det blev så til at
jeg købte Iantha (Zingaras Eliantha Evita Mafaso) (Jeg havde aldrig troet
jeg skulle komme ud for det - har altid ment folk måtte være lidt
uintresserede når de ikke kunne huske stamtavlenavnet - men faktisk er jeg
lidt i tvivl om det er helt rigtigt, jeg gider dog ikke at hente stamtavlen
og se efter. Iantha er nu knap 2 år, og det er ved at være hvis hun skal
parres, så jeg må snart tage en belutning om det. Problemet er at vi gerne
vil flytte, og man ved aldrig hvornår vi finder det rigtige hus, så jeg vil
gerne vente til vi er lfyttet - det er ikke så smart at skulle flytte når
man har killinger i huset - eller en drægtig kat for den sags skyld - det er
for stresset.

Men lad os nu se. Jeg tror nok at hvis vi når at flytte her i foråret, så
skal Iantha parres, hvis vi ikke når det, bliver hun kastreret, for jeg
synes ikke hun skal gå på p-piller meget længere...
'
Det blev til en halvlang smøre... Jeg vil bare sige hej, og se hvad der
sker...

Med venlige hilsner
Maria

Fra : Denise

Dato : 25-01-01 11:25

Hej Maria
Velkommen tilbage, havde godt nok undret mig over dit lange fravær.
Hilsen Denise

Fra : Helle Andersen

Dato : 26-01-01 00:02

"Maria Fabæch Svendsen" <mafaso@get2net.dk> skrev i en meddelelse news:94oq63$l7u$2@news.cybercity.dk...
> [...]
> egne. Og jeg synes da lige jeg vil præsentere mig.
>
> Jeg hedder Maria Fabæch Svendsen og jeg har to somalikatte. Jaffa (Dushara

Hej Maria og velkommen tilbage

Jeg har en slægtning til din Jaffa - en aby-var der
hedder Dushara's Eika Glabelle. Jeg kan ikke
huske om Jaffa er hendes bedstemor eller
oldemor, for jeg har endnu ikke hendes
stamtavle, idet hun er udstationeringskat, så jeg
får først stamtavlen, når hun har fået killinger og de
er stambogsført.

--
Hilsen Helle
Cats are rather delicate creatures and they are subject to a good many ailments, but I never heard of one who suffered from