Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Beskæring
Fra : Kenneth Darling Soer~

Dato : 25-01-01 09:30

Hej,

Jeg følger med interesse den ugentlige fotokritik, hvor jeg tit ser
anbefalinger om at ændre beskæringen af billedet og har selv leget lidt med
billederne og set hvilke forbedringer der kan opnås.

Jeg bruger pt. negativ film og fremkalder ikke selv. Hvad er mine muligheder
så med hensyn til beskæring og nyt print af billederne? Jeg har adgang til
mørkerum og udstyr på mit arbejde..

På forhånd tak for hjælpen!

Hilsen
Kenneth

Fra : Mikkel Rasmussen

Dato : 25-01-01 14:12

Kenneth Darling Soerensen <kenneth@darlingDOT.dk> wrote in message
> [...]
muligheder
> så med hensyn til beskæring og nyt print af billederne? Jeg har adgang til

Hvis du har en scanner, kan du jo scanne billedet og finde en eller flere
gode beskæringer på din computer. Derefter kan du bestille en passende
forstørrelse hos din fotohandler og beskære billedet. Det er givetvis det
letteste og mindst tidskrævende - men ikke nødvendigvis det sjoveste eller
billigste, hvis man har hang og adgang til mørkerum.

Selv en stor forstørrelse er ret billig. Jeg mener man kan få en 50x70 hos
Bingo for 70 kr. Den størrelse skulle dække de flestes behov.

Mange hilsener
Mikkel Rasmussen
http://hjem.get2net.dk/footech