Hvalpeshow
Fra : Allan Andersen

Dato : 16-02-02 23:23

HEJ JEG VIL GERNE MED DENNE MAIL HØRE OM I KAN HJÆLPE HVOR GAMMEL SKAL EN
SCHÆFER VÆRE FØR MAN TAGER DEN TIL KÅRING ELLER HVALPE SHOW DEN ER CA 12
UGER NU

ALLAN

Fra : Finn Jensen

Dato : 17-02-02 08:18

"Allan Andersen" <allan_andersen@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> HEJ JEG VIL GERNE MED DENNE MAIL HØRE OM I KAN HJÆLPE HVOR GAMMEL SKAL EN
> SCHÆFER VÆRE FØR MAN TAGER DEN TIL KÅRING ELLER HVALPE SHOW DEN ER CA 12
> UGER NU

Schæferhundeklubbens regler foreskriver at for at stille til en kåring med
en schæferhund så skal hunden være HD-fri, hvilket den kan undersøges for
når den er 12 måneder gammel. Herefter skal den have aflagt en UHP prøve som
er en 20 km. cykeltur og denne prøve kan aflægges når hunden er 16 måneder
gammel. Derefter skal hunden have aflagt en BHP prøve som består af
sporarbejde, lydighedsarbejde og forsvarsarbejde og denne prøve kan aflægges
når hunden er 18 måneder gammel. Til sidst skal hunden have været
fremstillet på en udstilling og dette skal ske efter den er blevet 12
måneder gammel.

"Hvalpe Show" kan du stille med hunden fra den er 6 måneder gammel.

--
Venligst
Finn Jensen