Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
batteri forbrug hp618
Fra : RENE HANSEN

Dato : 16-02-02 19:50

hej
Er der nogen af jer der ved hvor lang tid batterierne holder normalt i et
digitalt kamera.
jeg har i dag prøvet et hp 618C (2999 kr).
Men batteriet holder kun til 5-6 billeder. er det normalt eller kan man
løse problemet med at installere det sidste nye firmware i kameraet, hvilket
jeg ikke tør da man ikke må løbe tør for strøm midtvejs.
Hvor kan man finde oplysninger om strømforbrug (har prøvet hp hjemmeside)

Mvh Rene

Fra : Svend Erik

Dato : 16-02-02 20:20

"RENE HANSEN" <RKCK@WORLDONLINE.DK> skrev i en meddelelse
> [...]
> jeg ikke tør da man ikke må løbe tør for strøm midtvejs.
> Hvor kan man finde oplysninger om strømforbrug (har prøvet hp hjemmeside)

Hej Rene.

Jeg oplevede det samme ved et sæt opladelige batterier (Ni-MH). Det ene sæt
optog let 72 billeder og det andet sæt kunne kun klare 6 til 8 billeder. Jeg
fandt ud af, at problemet lå i et batteri i det ene sæt og jeg fik det
byttet, hvorefter problemet var løst. Måske har du samme problem.

Mvh/Svend Erik

Fra : Anders Sørensen

Dato : 17-02-02 00:16

> [...]
> jeg har i dag prøvet et hp 618C (2999 kr).
> Men batteriet holder kun til 5-6 billeder. er det normalt eller kan man

Hvis man bare sætter almindelige alkaline batterier i holder de kun til 5-10
billeder.
De originale batterier i mit C618 holdt til 70-80 billeder.
Jeg har købt nogle 1800 mAh genopladelige batterier, de holder ca. til 30
billeder alle med blitz, inklusiv overførsel til PC (jeg glemmer tit at
slukke kameraet når jeg har overført billeder).
Min 1800 mAh's batterier er kun blevet ladet og afladet 2-3 gange, så jeg
vil tro at de holder længere efter lidt flere opladninger.
De 70-80 billeder skulle slet ikke være umuligt med disse batterier.

> løse problemet med at installere det sidste nye firmware i kameraet,
hvilket
> jeg ikke tør da man ikke må løbe tør for strøm midtvejs.

Jeg tror ikke der findes en nyere firmware til kameratet end V1.11. Du kan
se versionen hvis du trykker "display" og derefter "status" når kameraet er
i capture-stilling.

> Hvor kan man finde oplysninger om strømforbrug (har prøvet hp hjemmeside)

Det står på side 106 i manualen (618UG.pdf på driver cd'en).

--
Mvh.
Anders Sørensen

Fra : Esben

Dato : 17-02-02 01:36

> [...]
hvilket
> jeg ikke tør da man ikke må løbe tør for strøm midtvejs.

Det lyder som om der er noget galt med batterierne - hvor længe har du haft
LCD-skærmen tændt? Den sluger ret meget strøm nemlig.

--
Esben