Backup af mySQL database
Fra : Nicolaj Bertelsen

Dato : 16-02-02 17:08

Hej gruppe

Jeg tager backup af min database via phpMyAdmin ca. en gang i ugen.

Er der ikke en mulighed for at lave en php-script der kan generer disse
komma separede filer.

Jeg har kigget i php manualen og kan ikke finde en funktion der kan det jeg
skal bruge, det skulle gerne være noget der virkede i samme stil som når man
laver et "dump" fra phpMyAdmin.

På forhånd tak
Nicolaj Bertelsen

Fra : Christian Joergensen

Dato : 16-02-02 17:47

On Sat, 16 Feb 2002 17:08:25 +0100, Nicolaj Bertelsen wrote:

> [...]
>
> Jeg har kigget i php manualen og kan ikke finde en funktion der kan det
> jeg skal bruge, det skulle gerne være noget der virkede i samme stil som

Hvorfor ikke bare bruge mysqldump? (kig i MySQL-manualen)

--
Christian Jørgensen | The knack of flying is learning how to throw
http://www.razor.dk | yourself at the ground and miss.

Fra : Nicolaj Bertelsen

Dato : 16-02-02 18:08

> Hvorfor ikke bare bruge mysqldump? (kig i MySQL-manualen)
>
> --
> Christian Jørgensen | The knack of flying is learning how to throw
> http://www.razor.dk | yourself at the ground and miss.

Jeg har ikke mulighed for at køre noget fra kommandolinien, jeg bliver nød
til at kører det gennem et phpscript, og jeg kan ikke bruge system kald.
"system(...)"

Nicolaj

Fra : Christian Joergensen

Dato : 17-02-02 01:54

On Sat, 16 Feb 2002 18:08:01 +0100, Nicolaj Bertelsen wrote:

> Jeg har ikke mulighed for at køre noget fra kommandolinien, jeg bliver
> nød til at kører det gennem et phpscript, og jeg kan ikke bruge system
> kald. "system(...)"

Du kan for det meste godt køre mysqldump hjemmefra (kommer an på
hvorledes dine privileger er grant'et i MySQL). Kig på -h parametren.

--
Christian Jørgensen | In order to understand recursion
http://www.razor.dk | one must understand recursion.

Fra : Ukendt

Dato : 16-02-02 18:13

"Nicolaj Bertelsen" <Nicolaj-b@stofanet.dk> skrev i en meddelelse

Hej Nicolaj

> [...]
jeg
> skal bruge, det skulle gerne være noget der virkede i samme stil som når

Jeg tror du skal gå ind i dit phpmyadmin bibliotek, finde tbl_dump.php og så
arbejde dig udfra den, det er jo den phpmyadmin bruger.

John

Fra : Christian Liljedahl

Dato : 16-02-02 21:05

"Nicolaj Bertelsen" <Nicolaj-b@stofanet.dk> wrote in message
> Hej gruppe
>
> Jeg tager backup af min database via phpMyAdmin ca. en gang i ugen.

Mysql-tabellerne ligger i en stribe filer.

Jeg har fået min udbyder til automatisk at kopiere dem en gang i døgnet til
et dir jeg har ftp-adgang til.
(Jeg aner ikke hvordan de gør, men det er vist ret nemt.)

Jeg henter så filerne hjem når jeg synes det er på tide med en backup.

Hvis du på et tidspunkt får brug for at restore, skal filerne bare "den
anden vej."
Du kan også nemt flytte server hvis du får lyst til det.

Med venlig hilsen
Christian Liljedahl