MZELCHIOR, AXEL fodt ca 1900
Fra : Kim Melchior

Dato : 16-02-02 15:44

Er der nogen der kender noget til Axel Melchior. Jeg ved hverken hvor
eller hvornår han er født. Han er min farfars bror. Min farfar, Elias
Melchior var født den 14 juni 1902 i Allerslev ved Lejre. De var
sønner af Niels Juel Valdemar Melchior født 25 december 1862 i
Nykøbing Sjælland og Anna Helena Nielsen. Jeg ved for øvrigt heller
ikke hvor og hvornår forældrene blev gift.
Jeg tror nok at Axel var gift med en Karen, men er ikke sikker paa
det.
Jeg er interesseret i at komme i forbindelse med hans efterkommere.

Fra : Hugh Watkins

Dato : 16-02-02 18:11

"Kim Melchior" <scangen@netutah.com> wrote in message news:39506229.0202160644.6a00f0a7@posting.google.com...
> [...]
> det.
> Jeg er interesseret i at komme i forbindelse med hans efterkommere.

Ask in the Danish Jewish community
but there are Dutch, German and USA lines too

http://www.id.cbs.dk/~mtk/djm/dk/djm.html

Museet er blevet til på initiativ af en større kreds af interesserede, med støtte fra private og offentlige fonde. <<

Hugh W

http://www.google.co.uk/search?num=100&hl=en&scoring=d&q=%22Axel+Melchior&btnG=Google+Search&meta=lr%3Dlang_da

http://www.google.co.uk/search?num=100&hl=en&scoring=d&q=melchior&btnG=Google+Search&meta=lr%3Dlang_da

http://www.google.co.uk/search?as_q=melchior&num=100&btnG=Google+Search&as_epq=&as_oq=&as_eq=&lr=&as_ft=i&as_filetype=&as_qdr=all&as
_occt=any&as_dt=i&as_sitesearch=&safe=off

http://www.google.co.uk/search?num=100&hl=en&as_qdr=all&q=melchior+genealogi&meta=

http://www.google.co.uk/search?num=100&hl=en&as_qdr=all&q=melchior+genealogy&spell=1

Much music
http://www.google.co.uk/search?num=100&hl=en&as_qdr=all&q=melchior+cantor&meta=

Rabbi
http://www.google.co.uk/search?num=100&hl=en&as_qdr=all&q=melchior+rabbi&meta=

http://www.google.co.uk/search?num=100&hl=en&as_qdr=all&q=melchior+rabbi+site%3Adk&meta=

Fra : Kim Melchior

Dato : 17-02-02 07:02

"Hugh Watkins" <hugh_watkins@net.dialog.dk> wrote in message news:<a4m3sh$17tuk$1@ID-71976.news.dfncis.de>...

> [...]
> _occt=any&as_dt=i&as_sitesearch=&safe=off

Mange tak for forslaget.

Der er mange der har spurgt mig om familien var jodisk. Der er den
ikke, ihvertfald ikke saa langt tilbage som slutningen af 1700 tallet.
Desvaerre har ikke alle vaeret klar over det, og efter hvad jer er
blevet fortalt saa begik min farfar selvmord ved at haenge sig istedet
for at blive taget af tyskerne i 1943.

Fra : Hugh Watkins

Dato : 17-02-02 15:30

"Kim Melchior" <scangen@netutah.com> wrote

snip

> [...]
> Desvaerre har ikke alle vaeret klar over det, og efter hvad jer er
> blevet fortalt saa begik min farfar selvmord ved at haenge sig istedet

There have been many Jews who became Christian to avoid persecution or in order to qualify for a job.

It is possible that some where in the world some one is doing a one name study on Melchior

or if you have a lot of time and administrative skills
you could :-0))

just found this

http://www.geneanet.org/patrostats/result.php3?name=melchior

http://www.geneanet.org/result.php3?country=DNK&name=MELCHIOR

one can type any name after the =

places to look

Mosiac Congregation, Kobenhavn, Kobenhavn, Denmark

Hobjerg, Viborg, Denmark

Kalundborg, Holbaek, Denmark

Kobenhavn, Kobenhavn, Denmark

Helligaands Kirke, Kobenhavn, Kobenhavn, Denmark

good luck - may be you are a very distant relæative of Israeli Foreign Minister, Rabbi Michael Melchior

Hugh W

eg

http://www.google.co.uk/search?num=100&hl=en&q=genealogy+%22one+name+study%22&btnG=Google+Search&meta=

http://www.google.co.uk/search?num=100&hl=en&q=genealogy+%22one+name+study%22+melchior&meta=

http://www.geneanet.org/countrysearch.php3?pays=DNK&lang=en

------------------------

http://www.google.co.uk/search?sourceid=navclient&q=jews+became+christian

http://www.google.co.uk/search?num=100&hl=en&q=%22jews+became+christian%22+&btnG=Google+Search&meta=

http://www.google.co.uk/search?num=100&hl=en&q=%22jewish+history%22+denmark&btnG=Google+Search&meta=

a.. King of Denmark invited Amsterdam Jews to settle in Norway and have religious freedom, 1622.

http://www.google.co.uk/search?num=100&hl=en&q=%22jewish+history%22+denmark+melchior&meta=

http://www.rambam.dk/rambam_2_1993_sum.htm

http://www.rambam.dk/

http://www.jewishgen.org/Denmark/genealogies.htm

http://www.jewishgen.org/Denmark/index.htm

site search

http://www.google.co.uk/search?q=site:www.jewishgen.org+melchior&num=100&hl=en&filter=0

Fra : C.F. Scheel

Dato : 17-02-02 17:52

Kim Melchior wrote:

> [...]

Har du undersøgt disse bøger??

Melchior Carl H. Melchior: Familieminder tilegnet
vore
Efterkommere. DK Kbh. 1915. 119pp. Personreg.
(Omfatter
også familer som Henriques, Bähr, Cantor,
Poppert-Schiff,
Raphael. ). [#].

Melchior Heckscher, Albert: Stamtavlen Melchior.
1920. [db].

Christian F. Scheel (cfscheel@online.no)
PB 108 N-0701 Oslo, Norway
- Homepage: http://home.online.no/~cfscheel/index.htm