WebSpeed og D-LINK DI-804 router
Fra : PS

Dato : 16-02-02 15:44

Jeg har fået inst. WebSpeed 256/64, og prøver at få koblet en D-LINK router
DI-804 op på kabelmodem'et. Indtil videre har jeg ikke kunnet få forbindelse
til nettet ad denne vej. Har nogen erfaringer med denne konstellation?

Peter S.

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 16-02-02 17:54

Sat, 16 Feb 2002 15:44:05 +0100, skrev "PS"
<peterstorgaard@oncable.dk>:

>Jeg har fået inst. WebSpeed 256/64, og prøver at få koblet en D-LINK router
>DI-804 op på kabelmodem'et.

Spørg i news:tele.internet.kabelmodem, det er der de erfarne
webspeedbrugere er og spørgsmålet har intet med
internet.udbydere.xdsl at gøre.
--
med venlig hilsen
Knud

Fra : bingo63

Dato : 15-04-02 16:56

"PS" skrev d. 16-02-02 15:44 dette indlæg :
> [...]
forbindelse
> til nettet ad denne vej. Har nogen erfaringer med denne konstellation?

Du kan snildt dele din Webspeed forbindelse med en D-link DI-804 router.
Få først din forbindelse til at køre på en maskine helt normalt uden om
routeren. Noter evt. mac adressen på dit netkort.

Forbind samtlige maskiner der skal køre på netværket, til routeren og
sæt netværkskablet fra modemet i WAN stikket på bagsiden.

Følg wizarden der følger med routeren. Klik dig ind på Ethernet
forbindelse. Eneste ændring der evt. skal tilføjes er, efter du har
gennemført wizarden, at du under tilføjelse af mac-adresse, skal ændre
det fra tilføjelse af vilkårlig mac adresse til dit netværkskort
adresse. (Gøres under Basic- internetindstillinger).

Ovenstående oplysninger stammer fra D-link support som virkede perfekt
for mig.

Stig

http://www.kandu.dk/