Er det håbløst?
Fra : Søren Jacob Lauritse~

Dato : 16-02-02 14:14

Mit netværk lige nu:

ADSL Router: Cisco 677
- DHCP
- Gateway

Server: Debian GNU/Linux 2.2
- WWW
- FTP
- SMTP (nej - man kan ikke relaye ;))

Klienter: Windows 98

Jeg har mange problemer med den NAT tabel i routeren. Jeg ved ikke
om det er en fejl i CBOS, men jeg kan ikke slette NAT entries, når
de først er oprettet. Tiscali tillader desværre ikke, at jeg
upgrader firmware, selvom det angiveligt skulle rette fejlen.

Min plan var så, at flytte routerens services over på serveren, for
herefter at route alle pakker over til serveren, der så kunne levere
dem videre til klienterne. Er det håbløst?

Jeg vil gå ud fra, at det vil kræve en omstrukturering af serveren,
der pt. ligger bag de sparsomme filtre, som routeren tilbyder.

/Søren

--
Fjern "nospam" fra e-mailadressen, hvis du vil skrive til mig!
Så er man godt nok en spade --> http://www.sjl.dk/

Fra : Dennis Pedersen

Dato : 16-02-02 21:51

"Søren Jacob Lauritsen" <devnull@nospam.sjl.dk> wrote in message

> [...]
> de først er oprettet. Tiscali tillader desværre ikke, at jeg
> upgrader firmware, selvom det angiveligt skulle rette fejlen.

De siger det er på eget ansvar, men det er ikke det samme som de tillader
det.
Deres reconfig program kan både opdatere firmware og nulstille routeren
således du får viftet de nat entrys ud der driller dig..
http://www.worldonline.dk/virus/code_red_info.html

/Dennis

Fra : Bjarne Duelund

Dato : 17-02-02 15:55

"Søren Jacob Lauritsen" <devnull@nospam.sjl.dk> skrev i en meddelelse news:Xns91B7912B9CF16devnullsjldk@212.54.64.135...

> [...]
> de først er oprettet. Tiscali tillader desværre ikke, at jeg
> upgrader firmware, selvom det angiveligt skulle rette fejlen.

Hvis det er fordi at dine NAT entries er oprettet med 0.0.0.0 som ekstern adresse,
kan du finde en løsning her (ADSL-tips, TFTP):
<http://www.danbbs.dk/~duelund/pcinfo/>

--
Mvh Bjarne Duelund, duelund@danbbs.dk
Opsætning af Windows ICS, XP tips, Fjernstyring af PC m.m.: