javascript: venstre mus klik = højre mus k~
Fra : henrik

Dato : 16-02-02 13:17

Jeg skal have lavet et javascript der i et html-dokument giver venstre
musetast samme funktion som højre musetast. Er der nogen der har erfaringer
med det og kan give mig et hint?

Jeg har fundet ud af at registrere et venstre klik. Det gør jeg via
nedenstående kode, som pt. giver en dialogbox ved venstreklik:

<script LANGUAGE="JavaScript1.1">
<!-- Begin
function left(e) {
if (navigator.appName == 'Netscape' &&
(e.which == 1)) {
alert("You clicked the left mouse button.");
return false;
} else if (navigator.appName == 'Microsoft Internet Explorer' &&
(event.button == 1)) {
alert("You clicked the left mouse button.");
return false;
} return true;
}

document.onmousedown=left;
if (document.layers) window.captureEvents(Event.MOUSEDOWN);
window.onmousedown=left;
// End -->
</script>

Fra : Mikkel Bundgaard

Dato : 16-02-02 14:21

"henrik" <hlarsen@post4.tele.dk> wrote in message
<SNIP Javascript>
Hej Henrik

Du skal spørge i news:dk.edb.internet.webdesign.clientside
"Javascript og andre scriptsprog i webbrowsere".
Denne gruppe omhandler Java, der ikke er det samme som
Javascript. Se evt.
http://www.usenet.dk/grupper.pl?get=dk.edb.programmering.java
HTML-sproget JavaScript hører _ikke_ til i denne konference.
--
Mikkel Bundgaard
IT University of Copenhagen