Opera spørgsmål
Fra : Henning Lund

Dato : 16-02-02 12:44

Mail/news klienten i opera er den OK eller bruger operabrugere andet til
læsning af news?
Jeg spørger fordi jeg er lettere irreteret på IE/OE og skal have fundet et
alternativ.
Hvis spørgsmålet hører til i en anden gruppe, så fut mig afsted

--
mvh/best regards
Henning Lund

Fra : Chr. Bohr-Halling

Dato : 16-02-02 13:20

"Henning Lund" <FJERNhla@tdcspace.dk>'s posting:

>Mail/news klienten i opera er den OK eller bruger operabrugere andet til
>læsning af news?

News: Det må være meget få, der bruger denne. Den er ikke ret god og
så er den en on-liner. Den er dog ved at blive totalt omskrivet lige
for tiden, så måske den er bedre i version 7.

Epost: Den er lidt bedre og kan nok godt lige gå an. Tror dog ikke,
der er ret mange, der bruger den.

>Jeg spørger fordi jeg er lettere irreteret på IE/OE og skal have fundet et
>alternativ.

Jeg går ud fra, du ikke har prøvet Opera, siden du spørger. Du kan
jo fint bruge Opera som browser selvom de andre dele ikke er gode.
Dertil findes der jo andre programmer.

Jeg bruger Agent til news og epost. Findes også en gratis version
(hvis 30$, AFAIR, er for meget), der kan lidt mindre: Free Agent
(minus epost); i så fald kan epost-delen klares Eudora, Pegasus,
Foxmail...

>Hvis spørgsmålet hører til i en anden gruppe, så fut mig afsted

Det er vel grænsende til mail+news-gruppen, eftersom du spørger til
Operas funktioner hertil. Men det kan nok lige gå an her.

--
CBH

Derfor browseren Opera: http://home12.inet.tele.dk/chrmax/o.xml

Fra : Henning Lund

Dato : 16-02-02 14:38

Chr. Bohr-Halling skrev:

>News: Det må være meget få, der bruger denne. Den er ikke ret god og
>så er den en on-liner. Den er dog ved at blive totalt omskrivet lige
>for tiden, så måske den er bedre i version 7.

Jow

> [...]

>Jeg går ud fra, du ikke har prøvet Opera, siden du spørger. Du kan
>jo fint bruge Opera som browser selvom de andre dele ikke er gode.

Nej jeg har ikke prøvet den.

> [...]
>(hvis 30$, AFAIR, er for meget), der kan lidt mindre: Free Agent
>(minus epost); i så fald kan epost-delen klares Eudora, Pegasus,

Jeg bruger også Agent, men er lidt irreteret på at man ikke kan hente
news fra flere udbydere uden at skulle have flere "versioner" af agent
eller installere f.eks Hamster. Jeg ville gerne have det ala OE så det
hele er sammen i et program.

>Det er vel grænsende til mail+news-gruppen, eftersom du spørger til
>Operas funktioner hertil. Men det kan nok lige gå an her.

Det må vi håbe.

Fra : Chr. Bohr-Halling

Dato : 16-02-02 15:38

Henning Lund <FJERNhla@tdcspace.dk>'s posting:

>Nej jeg har ikke prøvet den.

Just do it Den tager kun 3 MB at hente den (uden java).

>Jeg bruger også Agent, men er lidt irreteret på at man ikke kan hente
>news fra flere udbydere uden at skulle have flere "versioner" af agent

Ja, det kan du have ret i, men mon ikke, det er noget, de arbejder
på til version 2. Det tror jeg næsten.

Det virker dog fint med flere versioner af Agent til flere
newsservere.

>eller installere f.eks Hamster.

Gider jeg heller ikke at spilde krudt på. Så meget irriterende er
det nu heller ikke med flere Agentere.

Fra : Henning Lund

Dato : 16-02-02 16:08

Chr. Bohr-Halling skrev:

>Just do it Den tager kun 3 MB at hente den (uden java).

Ja jeg må hellere få fat i den.

>Ja, det kan du have ret i, men mon ikke, det er noget, de arbejder
>på til version 2. Det tror jeg næsten.

Ja det var at håbe, det er det rareste at have alt samlet i en, det er
min mening.

Fra : Kaj Svenningsen

Dato : 16-02-02 14:45

Henning Lund skrev:

>Mail/news klienten i opera er den OK eller bruger operabrugere andet til
>læsning af news?

Nej den er slet ikke OK.
Enbrowser til news er ikke OK, og Opera skiller sig ikke ud til den
bedre side i den retning, så 'vi operabrugere' forstår at vælge
program også til news.

En dansk gennemgang af Hamsterens opsætning:
http://www.kajsvenningsen.dk/opsat/ham-01.shtml

Fra : Henning Lund

Dato : 16-02-02 15:34

Kaj Svenningsen skrev:

>Nej den er slet ikke OK.
>Enbrowser til news er ikke OK, og Opera skiller sig ikke ud til den
>bedre side i den retning, så 'vi operabrugere' forstår at vælge
>program også til news.

Hehe du er da også alle steder, og jeg arbejder på Hamstersagen, så må
vi jo se om det lykkes, det er jo ikke til at støve bedre ting op.

Fra : Kaj Svenningsen

Dato : 16-02-02 20:07

Henning Lund skrev:

>Hehe du er da også alle steder, og jeg arbejder på Hamstersagen, så må
>vi jo se om det lykkes, det er jo ikke til at støve bedre ting op.

Bedre end Hamster?
Det findes vist ikke.

Fra : Henrik K Hansen

Dato : 16-02-02 20:49