Skal det være sådan?
Fra : Gjøl

Dato : 16-02-02 10:28

Hej
Det er godt nok lige så meget et spørgsmål om CPU som om Bundkort, men jeg håber
på at det går aligevel, da jeg ikke rigtig kan se hvor man poster spørgsmål om
CPU´en henne.

Mit bundkort er et Asus A7M266 Socket A og min CPU er en 1.4 Ghz T-Bird, jeg har
sat 512 DDR PC 266 Apacer Ram sammen med, havde 1024 men den ene klods er lånt ud.
Mit spørgsmål er, hvorfor får jeg afvide at mit system kører med 1.06 Ghz, når nu
det er en 1.4 Ghz er der nogen der kan fortælle mig hvor de sidste er blevet af.
Endvidere siger min BIOS at jeg kører med 100 Hz og at jeg kan vælge at kører med
100/133/bruger defineret Hz, men skal jeg beholde de 100 og ikke ændre noget i
BIOS.

--
/\_/\
. .

Fra : Lars Christoffersen

Dato : 16-02-02 11:01

> [...]
kører med
> 100/133/bruger defineret Hz, men skal jeg beholde de 100 og ikke ændre

Du skal ændre til 133Mhz.
Du multiplicerer formentlig med 10,5, så regnestykket ser således ud:

10,5*100Mhz = 1005Mhz = 1.05Ghz
10,5*133Mhz = 1397Mhz = 1,4Ghz

/Lars

Fra : Gjøl

Dato : 16-02-02 11:27

"Lars Christoffersen" <Lars.Christoffersen@mail.dk> skrev i en meddelelse
> Du skal ændre til 133Mhz.
> Du multiplicerer formentlig med 10,5, så regnestykket ser således ud:
>
> 10,5*100Mhz = 1005Mhz = 1.05Ghz
> 10,5*133Mhz = 1397Mhz = 1,4Ghz

Hej Lars
Ja, det har jeg netop gjort, og du har helt ret. Tak for det.
Så vil tiden vise om man kan mærke forskellen.
Hygge