Telmore + 6210 + talebesked i display
Fra : Per Velschow

Dato : 15-02-02 23:52

Jeg er netop skiftet fra Orange til Telmore. Jeg har en Nokia 6210 og når
jeg hos Orange fik en talebesked (dvs besked på telefonsvareren), så blev
dette vist på en meget praktisk måde på telefonen. I displayet stod der
(frit efter hukommelsen) "Talebesked modtaget" og i øverste venstre hjørne
blev vist en særligt ikon (et nedlagt 8-tal). For at aflytte beskeden skulle
man blot trykke på MENU/VIS.

Jeg har ikke haft andre telefoner end Nokia 6210, så jeg ved ikke om dette
er helt specielt for denne telefon. Men jeg var særdeles glad for denne
service. Hos Telmore får jeg derimod blot en almindelig SMS hvor der i
teksten står at der er indtalt en besked. Det er langt fra lige så
anvendeligt.

Er det muligt at opnå den samme smarte funktionalitet hos Telmore? Eller må
jeg nøjes med at modtage en SMS? Hvis svaret er negativt, kan nogen så
forklare hvorfor Orange kunne dette og Telmore ikke kan?

/Per

Fra : Lasse Rønlev

Dato : 17-02-02 14:54

Det er ikke specielt for Nokia 6210 - Det kan de fleste Nokia telefoner!

Til gengæld er det op til den udbyder man har. Såvidt jeg ved, er det kun
Orange der har den service på sit net - Altså at der bliver vist et ikon
osv... Desværre, for det burde ikke kræve ret meget skulle man synes, og det
er meget praktisk!

Men altså: Ikke afhængig af telefon, men af netværk! (Alle Nokiaer kan i
hvert fald)

/Lasse

--
_/) Lasse Rønlev (\_
´`´`´`´`´`´`´`´`´`´`´`´`´`´`´`´`´`´`´`´`´`´`´`´`´`

Fra : Per Velschow

Dato : 17-02-02 15:52

> [...]
> Orange der har den service på sit net - Altså at der bliver vist et ikon
> osv... Desværre, for det burde ikke kræve ret meget skulle man synes, og

Tak for svaret! Ærgerligt... det giver lige et minus i bogen til TELMORE (og
et plus til Orange).

/Per

Fra : Lasse Rønlev

Dato : 17-02-02 16:00

Jep - og et minus til Teledanmark, Sonofon osvosvosvosvosv...

-Selvtak

--
_/) Lasse Rønlev (\_
´`´`´`´`´`´`´`´`´`´`´`´`´`´`´`´`´`´`´`´`´`´`´`´`´`

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 17-02-02 18:47

Per Velschow skrev:

>"Talebesked modtaget" og i øverste venstre hjørne
>blev vist en særligt ikon (et nedlagt 8-tal).

Det skal forestille et bånd - altså sådan en
spolebåndoptager/kasettebåndoptager.

>For at aflytte beskeden skulle man blot trykke på MENU/VIS.

Det er netværksafhængigt. Jeg vidste egentlig ikke der var nogle
danske udbydere der brugte det - egentlig underligt.

venligst,
Lasse Hedegaard

--
http://www.simlock.dk/ - Få fjernet SIM-låsen fra din mobiltelefon!