Lydkort på Soltek SL-75DRV4 VS SB Live!
Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 15-02-02 23:41

Hejsa!

Jeg har fået mit nye Soltek SL-75DRV4 (desværre har jeg ikke fået RAM
og CPU endnu, PRC var åbenbart lidt sløve med at få det afsted, så jeg
må vente til mandag).

Der er indbygget lydkort på bundkortet, jeg har nu allerede et gammelt
SB Live! Hvad skal jeg bruge - hvad er bedst?

venligst,
Lasse Hedegaard

--
http://www.simlock.dk/ - Få fjernet SIM-låsen fra din mobiltelefon!

Fra : Lars Jørgensen

Dato : 15-02-02 23:53

> Hejsa!
>
> Jeg har fået mit nye Soltek SL-75DRV4 (desværre har jeg ikke fået RAM
> og CPU endnu, PRC var åbenbart lidt sløve med at få det afsted, så jeg
> må vente til mandag).

Ahh... så har du jo faktisk tid til lige at bladre manualen til bundkortet
igennem... og ellers vente tålmodigt

> Der er indbygget lydkort på bundkortet, jeg har nu allerede et gammelt
> SB Live! Hvad skal jeg bruge - hvad er bedst?

Det må være dit "Live" kort der er bedst. Så når du starter op og kommer ind
i BIOS'en, så bare slå on-board lydkortet fra. (Intergrated Peripherals -
VIA Onchip PCI device).

- Lars

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 16-02-02 00:19

Lars Jørgensen skrev:

>Ahh... så har du jo faktisk tid til lige at bladre manualen til bundkortet
>igennem...

Er allerede gjort

>og ellers vente tålmodigt

Det er den svære del...

>Det må være dit "Live" kort der er bedst.

Må være? Hvad bygger du det på? Hvordan bedre?

venligst,
Lasse Hedegaard

--
http://www.simlock.dk/ - Få fjernet SIM-låsen fra din mobiltelefon!

Fra : Lars Jørgensen

Dato : 16-02-02 00:46

[snip]

> Må være? Hvad bygger du det på? Hvordan bedre?

Creatives lydkort understøtter sikker flere/bedre lyd standarter (EAX) til
spil. Komopnenterne der bliver brugt er sandsynligvis meget bedre på "Live"
kortet, MIDI delen er bedre. Der må jo være en grund til "Live" kortene har
fået mange gode anmeldelser.
Okay... hvis du bare har et par små 100 kroners højttalere der står og
skratter, er det sikkert minimalt hva' du kan høre af forskel.

- Lars

Fra : Deaster

Dato : 16-02-02 00:06

> [...]
>
> Der er indbygget lydkort på bundkortet, jeg har nu allerede et gammelt
> SB Live! Hvad skal jeg bruge - hvad er bedst?

SB kortet lyder klart bedst, men der er sikkert færre problemer med det
indbyggede.

--
Mvh Jesper (Deaster)
På usenet repræsenterer jeg mig

Fra : Rasmus Ipsen

Dato : 16-02-02 00:15

Jeg har et 75KAV. Jeg kørte med onboardet et par dage, så var jeg træt af
det. Et SB 1024 er efter min mening _meget_ bedre!

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 16-02-02 00:43

Rasmus Ipsen skrev:

>Jeg har et 75KAV. Jeg kørte med onboardet et par dage, så var jeg træt af
>det. Et SB 1024 er efter min mening _meget_ bedre!

Nu er det blot et SB Live! (den første udgave tror jeg faktisk), og
jeg står måske og skal bruge et lydkort i en anden PC. Jeg vil prøve
mig frem og se om jeg kan høre forskel.

venligst,
Lasse Hedegaard

--