Bundkort A7V133-C problemer
Fra : Peter

Dato : 15-02-02 23:40

Jeg har lige købt nye dele og har fået samlet det hele og det hele ser
umiddelbart korrekt ud - men...
Jeg kan ikke få skærmkortet til at vise noget som helst på skærmen.

Der kommer ingen fejllyde, ingenting sker der når man tænder computeren ud
over at CPU blæser og harddisk kører.

Jeg har forsøgt mig med PCI-grafikkort, uden ram, uden netkort og lydkort og
uden floppy og harddisk, uden resultat.

Jeg benyttede mig af alle instillingerne for 'jumper free mode' og
instillede ikke noget.

Det er en AMD 1300 Duron jeg har monteret. Er der en gruppen der kan oplyse
om processorens aktuelle 'clock-frequency' og 'core bus' ? Da jeg tror det
evt. har en betydning.

Fra : Peter

Dato : 16-02-02 00:52

Bios v. er 1007

Fra : Wizeguy

Dato : 16-02-02 15:49

> [...]
oplyse
> om processorens aktuelle 'clock-frequency' og 'core bus' ? Da jeg tror det

Hvilken motherboard revision er det? Hvis ikke det er rev. 1005. (det sidste
punktum er vigtigt!) kan du kun køre en Duron 1300 (eller Atlon XP) ved at
sætte cpu multiplier, FSB speed og cpu core voltage vha. jumpere. Jumperfree
mode virker ikke!! Læs evt. mere her:
http://www.asuscom.de/support/techmain/FAQ/mobo_cpu/faq085_CPU_Upgrade_II.ht
m. Jeg håber det hjælper!

--
Best regards/venlig hilsen
Anders Albrechtsen

P.S. Du kan aflæse motherboardets rev. nr. på printet nede ved PCI portene.

Fra : Peter

Dato : 16-02-02 16:18

Jeg kikkede lige efter endnu engang og der er revision

1007 der står på mit motherbord

Hvad beytyder det at jeg skal gøre eller slet ikke noget ?

MVH Peter

Fra : Peter

Dato : 16-02-02 17:29

Tja. anden gang er...

Rev. 1.05.

Og så er jeg klar til at modtage lidt mere hjælp!

MVH Peter

Fra : Wizeguy

Dato : 17-02-02 00:30

> Tja. anden gang er...
>
> Rev. 1.05.
>
> Og så er jeg klar til at modtage lidt mere hjælp!
>
> MVH Peter

Min kammerat fik i sin tid løst problemet ved at låne min Thunderbird og
opgradere til bios version 1007. Har du prøvet at starte op i jumper mode?
Ellers prøv at poste i alt.comp.periphs.mainboard.asus.

--
Best regards/venlig hilsen
Anders Albrechtsen