HJÆLP! Mac OS 8.6 og hverken compiler elle~
Fra : Jens, Helle og Maja ~

Dato : 15-02-02 23:06

Hej!

Jeg er lige begyndt på javaprogrammering på aftenskole, hvor de fleste sjovt
nok har PC. Nu har jeg altså en PowerMac 9500 og kører med Mac OS 8.6.

Jeg har fået fat i en version af MRJ der svarer til Suns java 1.1.8 og har
fået bekræftet af en lærer, at den fint skulle kunne håndtere det, vi vil
blive udsat for i undervisningen.

Men jeg synes ikke, jeg kan finde en compiler og en editor til det, og har
ikke råd til Codewarrior :( .

Anybody, pleeeeease...

':)

Jens

Fra : Soren 'Disky' Reinke

Dato : 16-02-02 09:21

"Jens, Helle og Maja Larsen" <uthin@b2mail.dk> wrote in message
> [...]
> blive udsat for i undervisningen.
>
> Men jeg synes ikke, jeg kan finde en compiler og en editor til det, og har

Nu er mac'en ikke lige det mest udbredte system til software udvikling, så
hvis jeg var dig ville jeg anskaffe mig en Windows/Linux maskine så du kan
komme til at lege med Java igen.

Men er compileren ikke en del af MRJ ?

Husk compileren er 'bare' en commando man udfører, ikke noget stort IDE som
codewarrior er.

--
With many Thanks
Soren ' Disky ' Reinke ICQ #1413069 remove 'ihsyd' when email replying

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 16-02-02 12:41

"Jens, Helle og Maja Larsen" <uthin@b2mail.dk> writes:

> [...]
> blive udsat for i undervisningen.
>
> Men jeg synes ikke, jeg kan finde en compiler og en editor til det, og har

MJR'en alene er ikke nok. Du skal have MRJ SDK'en, hvor compileren er.

Apples side om emnet er:

http://developer.apple.com/java/classic.html

Editoren kan du bruge en valgfri til - den skal bare ikke gemme andet
end netop de bogstaver du ser. Spoerg eventuelt i dk.edb.mac.

--
Thorbjørn Ravn Andersen
http://unixsnedkeren.dk