God Java-begynderbog
Fra : Jonas Koch Bentzen

Dato : 15-02-02 15:20

Er der nogen, der kan anbefale en god Java-begynderbog (eller evt. nogle
websites med Java-artikler, der går lidt mere i dybden end Webcafes)?
Jeg er ikke så interesseret i at skrive appletter, men derimod i at
skrive serverprogrammer, almindelige kommandolinjeprogrammer og
programmer med grafisk brugerflade. Min programmeringserfaring er PHP +
JavaScript + en smule Ruby.

--
Jonas Koch Bentzen

http://understroem.dk/

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 15-02-02 15:26

Jonas Koch Bentzen <ingen.emailadresse@eksempel.dk> writes:

> Er der nogen, der kan anbefale en god Java-begynderbog (eller evt. nogle
> websites med Java-artikler, der går lidt mere i dybden end Webcafes)?

Du kan jo starte med at gumle Java Tutoriallen igennem paa javasoft.com.
--
Thorbjørn Ravn Andersen
http://unixsnedkeren.dk

Fra : Mikkel Bundgaard

Dato : 15-02-02 16:14

"Jonas Koch Bentzen" <ingen.emailadresse@eksempel.dk> wrote in
message news:a4j5er$3nn$1@sunsite.dk...
> [...]
> i at skrive serverprogrammer, almindelige
> kommandolinjeprogrammer og programmer med grafisk
> brugerflade. Min programmeringserfaring er PHP +

Hej Jonas

Følgende kan downloades fra nettet:
Kig på Thinking in Java, 2nd edition af Bruce Eckel
http://mirror.here.dk/books/bruce_eckel/

Objektorienteret programmering i Java
http://javabog.dk/

Og et par bøger, der forudsætter, at du kender til Java:
Avanceret Java-programmering
http://www.bog.ing.dk/default.asp?Action=Details&ISBN=87-571-2126-5

Advanced Programming for the JavaTM 2 Platform
http://developer.java.sun.com/developer/onlineTraining/Programming/J
DCBook/index.html
--
Mikkel Bundgaard
IT University of Copenhagen

Fra : Mikkel Nielsen

Dato : 24-02-02 04:51

Jeg har investeret i Core Java Vol 1 og 2 ... den går alt igennem ... kræver
en smule erfaring, men hvis du kan lidt php og sådan skal du nok kunne få en
hel del ud af dem