Vores datter hviler/støtter ikke 100% på f~
Fra : Claus Steensgaard Ch~

Dato : 15-02-02 12:46

Hun er 5½ måned gammel.

Vi har bemærket, at når hun står op samt når vi sætter hende ned, så bøjer
hun begge fødder lidt skævt, og ligesom tager imod med tæerne først.

Det ser lidt akavet ud.

Er det normalt ?

Har andre hørt/set noget lignende?

Venligst

Shipping

Fra : Jacob Westh

Dato : 15-02-02 15:33

Så vidt jeg husker (min datter er 2½ nu), så er det meget normalt, at det er
tæerne, som bliver brugt mest i starten. Jeg kan i hvert tilfælde huske, at
det er én af årsagerne til at det anbefales, at man ikke lader børn være alt
for længe ad gangen i en gå-stol - fordi det kan få dem til at "gå på tæer"
og dermed hæmme dem i forhold til at lære at gå rigtigt.

Vh. Birgitte

"Claus Steensgaard Christensen" <steensgaard@christensen.mail.dk> skrev i en
meddelelse news:3c6cf3bf$0$22278$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...

Fra : Martin Edlich

Dato : 16-02-02 07:52

In article <3c6cf3bf$0$22278$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>,
wrote:

> Er det normalt ?

Det håber jeg da - det gjorde vores søn (10 måneder) også.

--
MVH Martin Edlich
Verdens dejligste dreng kan ses på http://www.edlich.dk/christoffer/

Fra : Kirstine

Dato : 16-02-02 10:24

In article <3c6cf3bf$0$22278$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>,
steensgaard@christensen.mail.dk says...
> [...]
>
> Vi har bemærket, at når hun står op samt når vi sætter hende ned, så bøjer
> hun begge fødder lidt skævt, og ligesom tager imod med tæerne først.

Det er der umiddelbart intet unormalt i - langt de fleste små børn
"griber" med tæerne. Når Jeres datter bliver større og begynder at rejse
sig og gå, så er det muligt, at hun stadig vil starte med tæerne. Det
retter sig, når hun får en sikker fornemmelse for at holde sin vægt og at
stå på et gulv. Det er bedst at give hende nogle bløde sutsko - for nogle
er det bedste almindelige sokker med små gummidutter på undersiden, og
det skal under alle omstændigheder ikke være sko med en hård sål - og så
vil hun af sig selv begynde at bruge hele foden ret hurtigt.

--
Kirstine

*trying to do what works - trying to do what matters*