Niels Nielsen Grundfør
Fra : Lisbeth Bonde

Dato : 15-02-02 07:59

Jeg kan åbenbart ikke sende som "besvar" - men henviser til min forespørgsel
om Niels Nielsen som jeg søger født i Grundfør omkring 1786. Det er dejligt
med forslag til søgning, men jeg tror jeg har forsøgt med alle de muligheder
der er på nettet - jeg har
været i folketællinger, skifter og mormondatabase - jeg har også søgt uden
for nettet - jeg har bl.a. været på landsarkivet og fundet en del
oplysninger der, jeg har tillige selv nogle microkort fra Grundfør - men jeg
har ingen fra før 1814. Desværre er
det somme tider vanskeligt at komme i de forskellige arkivers åbningstider
og så er det jo rart med en nyhedsgruppe, hvor
der måske er nogen der sidder inde med en viden der kan hjælpe andre videre.
Venlig hilsen
Lisbeth

Fra : Arne Eckmann

Dato : 15-02-02 08:28

On Fri, 15 Feb 2002 07:58:46 +0100, "Lisbeth Bonde"
<lisbeth.bonde@private.dk> wrote:

>Jeg kan åbenbart ikke sende som "besvar"

Hvis din newsagent (Outlook Express) skriver Sv: i starten af
emnenelinien, ved svar, istedet for Re: kan du få omtalte
problem.

Hvis din newsagent (Outlook Express) ikke kan indstilles til at bruge
internationale brevhoveder (og dermed Re:), kan du enten: Manuelt
ændre Sv: til Re:, eller opgradere Outlook Express til en nyere
version. Jeg kan især anbefale sidstnævnte løsning.

mvh
Arne

Fra : Lisbeth Bonde

Dato : 15-02-02 12:25

Tak for svaret - det var det der var problemet
Lisbeth

Arne Eckmann <arne@eckmann.net> skrev i en
nyhedsmeddelelse:sldp6u8cq3d36ef95cjsshu8jj02o3hau5@4ax.com...

Fra : Alf Christophersen

Dato : 23-02-02 01:27

On Fri, 15 Feb 2002 08:28:28 +0100, Arne Eckmann <arne@eckmann.net>
wrote:

> [...]
>ændre Sv: til Re:, eller opgradere Outlook Express til en nyere
>version. Jeg kan især anbefale sidstnævnte løsning.

Med hensyn på de senere virus som sirkulerer bør man alltid være på
hugget og sørge for at man alltid har seneste versjon av Outlook
Express og IE !!

Fra : Arne Eckmann

Dato : 23-02-02 18:37

"Alf Christophersen" <alf.christophersen@basalmed.uio.no> skrev:

> Med hensyn på de senere virus som sirkulerer bør man alltid være på
> hugget og sørge for at man alltid har seneste versjon av Outlook
> Express og IE !!

Hej Alf

Det er søreme venligt af dig, sådan at forklare mig,
hvordan jeg skal svare på indlæg her i newsgruppen.

Omvendt mener jeg nu, at man må respektere andre
menneskers ret til selv at vælge, hvordan de vil prioritere.
Og blot fordi jeg selv er oppe på mærkerne med at
opdatere mine egne programmer, giver mig ikke ret til
at pådutte andre noget som helst:

Til mit forsvar må jeg derfor sige, at jeg afpassede svaret,
efter at hjælpe med et konkret problem, og altså ikke efter
at rådgive omkring virus/exploits og sikkerhed i almindelig-
hed: Hvad du tilsyneladende mener jeg burde have gjort.

Jeg er selv tilfreds med den måde jeg svarede på.

med venlig hilsen
Arne

Fra : Alf Christophersen

Dato : 24-02-02 13:15

On Sat, 23 Feb 2002 18:36:57 +0100, "Arne Eckmann" <arne@eckmann.net>
wrote:

>Omvendt mener jeg nu, at man må respektere andre
>menneskers ret til selv at vælge, hvordan de vil prioritere.

Jo, hvis deres valg ikke påvirker andre. Ang. Outlook Express of IE så
angår slikt valg om å la være å oppgradere i særdeles alle de man har
fått epost fra og de man har liggende i adressekatalogen da disse hver
gang der kommer et nytt virus som utnytter hullene i programmet man
ikke ønsker å oppdatere, vil sende alle disse ofre for ens egne
prioriteringer det samme virus ( i tillegg til at man selv er et offer
for en annen som treffer det valg at man ikke vil oppgradere sin
programvare hvor sikkerhetshullene er tettet (men kanskje nye er
innført, men det tar gjerne lang tid før noen setter igang noe som
skremmer 90% av brukerne til nye oppgraderinger.) Eks. burde det være
plenty av. Får faktisk nesten daglig fortsatt Badtrans som kun smitter
andre hvis man bruker IE 5.5 eldre enn mai i fjor.

Kunne være fristet til å begynne å sende regninger til de som fortsatt
ikke har oppgradert og som dermed sender oss andre BadTrans etc.

Fra : Arne Eckmann

Dato : 24-02-02 15:37

On Sun, 24 Feb 2002 12:14:39 GMT, alf.christophersen@basalmed.uio.no
(Alf Christophersen) wrote:

>Jo, hvis deres valg ikke påvirker andre. Ang. Outlook Express of IE så
>angår slikt valg om å la være å oppgradere ...

[snip]

Okay - du mener altså, at jeg rådede Lisbeth Bonde til
at undlade at beskytte sig bedst muligt mod exploits.

Men, det gjorde jeg ikke! Jeg kom nemlig slet ikke
ind på det emne, der jo ikke havde noget med sagen
at gøre.

Genealogigruppen er nu heller ikke det rette sted at
diskutere, exploits, sikkerhed, virus osv. Og det vil
sige, at vi til nød og undtagelsesvist kan komme ind
på emnet, når det er påtrængende aktuelt eller
nødvendigt, men at vi under alle omstændigheder
skal undgå at tærske langhalm på det.

Hvis du vil gå i rette med mig, angående de vira du
har fået tilsendt, må du nødvendigvis tage udgangs-
punkt i de vira, som du helt præcist har fået tilsendt
fra mig.

Hvor mange vira er det nu, du har fået tilsendt fra mig?

[snip]

>Kunne være fristet til å begynne å sende regninger til de som fortsatt
>ikke har oppgradert og som dermed sender oss andre BadTrans etc.

Jamen, god fornøjelse med projektet!

med venlig hilsen

Arne

Fra : Alf Christophersen

Dato : 24-02-02 21:29

On Sun, 24 Feb 2002 15:37:05 +0100, Arne Eckmann <arne@eckmann.net>
wrote:

> [...]
>
>Men, det gjorde jeg ikke! Jeg kom nemlig slet ikke
>ind på det emne, der jo ikke havde noget med sagen

Det var ikke ment som kritikk av deg, men som en tilleggsopplysning
til hennes spørsmål og en forsterkelse av din anbefaling av å
oppgradere..

Hvis det hadde vært deg jeg mente med 'dere', så hadde jeg sagt Dere !

Faren for virusangrep er forøvrig eneste grunn til at folk bør
oppdatere IE og Outlook Express.