forladt jolle
Fra : claus

Dato : 24-01-01 22:55

hej gruppe

jeg har nu gennem ca 2 måneder set at på stranden hvor jeg bor ligger der en
jolle med en ret ny 15 hk påhængsmotor på
den ligger en 3 meter fra en betonbunker og er ikke på nogen måde fastgjort
det ser ud til at den er blæst derhen under den forrige storm jollen hedder
smut
og vil måske blive slået istykker hvis der kommer en kraftig storm
det undrer mig at ejeren lader den ligge så sløset
skal man bjærge en sådan tilsyneladende herreløs jolle
hvordan er loven evt

hilsen claus

Fra : S.Arnvig

Dato : 24-01-01 23:28

"claus" <winga30@worldonline.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
en
> jolle med en ret ny 15 hk påhængsmotor på
> den ligger en 3 meter fra en betonbunker og er ikke på nogen måde

flyder den frit på vandet ?

ellers er den strandet og bør anmeldes til den lokale strandfoged.

--
Søren Arnvig
If you understood Nitrox,

Fra : Karsten

Dato : 25-01-01 09:39

Hvis du selv er interesseret i den, kan du rette henvendelse til det
lokale politi, der egentligt er forpligtet til at fjerne den.
Hvis de gør det, vil der blive sendt opslag om den rundt til de
relevante politidistrikter, og efter nogen tid (jeg kan ikke huske
hvor mange måneder), vil den så blive auktioneret væk.

Når du så snakker med dem, tilbyder du at hente den for dem.....
Hvis politiet ikke har tid til at hente den (som de havde, da jeg
gjorde det samme), giver de dig sansynligvis lov...

Du skal så have jollen liggende indtil tidsfristen for ejeren at
henvende sig i udløber.

Herefter vil politiet henvende sig til dig, og du får tilbudt at køve
båden.

Vi hentede 2 både på en gang, en gammel plimsoller af træ og en 15-16
fods jolle med ruf og en 25 HP påhængsmotor. Vi gav 5.500,- for de to
til sammen. Plimsolleren solgte vi for de 5.500,- og den anden for
17.000,-. Altså 17.000,- i lommen for at hente to både, og
højtryksrense jollen og checke motoren... Vi regnede ud, at det gav en
timeløn på ca. 1500,-

Fra : Sonne

Dato : 25-02-01 00:56

Er det en Nordeck? Vi har fået stjålet en Nordeck 15 med en 15 hk Mercery
motor. Den er (var?) hvid med en blå stribe, vindspejl og retstyring.
VH
Sonne