hvordan bestemmer man, hvor gammel en hund~
Fra : Anette

Dato : 14-02-02 23:25

Hej Allesammen!
Jeg er ny her, og er vilde med dette link, hvor alle kan spørger alle.
vi er førstegangs hundeejere, så det kan godt være jeg spør` lidt
dumt. Vi har fået vores hund gennem hundeinteranatet. Dyrelægen kaldte
hende en "dværg" mastiff, hvilket hun også ligner (spansk mastiff), de
mente også at hun var omkring et år, hvordan ser de så det, er det på
tænderne?
Hun er meget hvalpet i sin opførelse, og mastiffèn er jo først helt
udvokset når de er 3-4 år.Hun vejer 24kg, og måler vel 55cm over
ryggen.Men jeg kan ikke rigtig finde ud af om hun måske er yngre, med
den race er det jo lidt spændene hvor stor hun bliver. Hun var blevet
efterladt, derfor har vi ingen konkrete dataèr på hende. Hun er en god
hund og vi er meget glade for hende.

v.h.Anette.

Fra : Marlene

Dato : 15-02-02 12:41

Anette <animals@get2net.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:bed472fd.0202141425.65128126@posting.google.com...
Hun var blevet
> efterladt, derfor har vi ingen konkrete dataèr på hende. Hun er en god
> hund og vi er meget glade for hende.
>
> v.h.Anette.

Hej Anette.

Tillykke med jeres dejlige hund! Men hvad vil det sige, at hun er blevet
efterladt? Hvor henne? Der, hvor hun boede, eller på gaden?????

Mvh. Marlene.

Fra : Anette

Dato : 15-02-02 17:44

"Marlene" <Ryg@post12.tele.dk> wrote in message news:<3c6cf3cb$0$234$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>...
> [...]
>
> Tillykke med jeres dejlige hund! Men hvad vil det sige, at hun er blevet
> efterladt? Hvor henne? Der, hvor hun boede, eller på gaden?????

Hej Marlene.

Vi fik at vide at hun var inleveret til internatet af politiet, jeg
forstod at hun var fundet på gaden, bundet og efterladt.

Mvh. Anette

Fra : Marlene

Dato : 17-02-02 18:23

Anette <animals@get2net.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:bed472fd.0202150843.52e61458@posting.google.com...
> [...]
>
> Vi fik at vide at hun var inleveret til internatet af politiet, jeg
> forstod at hun var fundet på gaden, bundet og efterladt.

Jeg fatter simpelthen ikke, at der er nogen mennesker, som kan få sig selv
til det. Jeg græder simpelthen indvendig ved at tænke på sådan en hund, som
bare sidder der og venter på sin ejer. Hvor er det godt, at hun har fået et
godt hjem hos jer.

Mvh. Marlene.

Fra : Finn Jensen

Dato : 15-02-02 14:00

"Anette" <animals@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> hende en "dværg" mastiff, hvilket hun også ligner (spansk mastiff), de
> mente også at hun var omkring et år, hvordan ser de så det, er det på

Prøv at undersøge om den er chipmærket som alle hund skal være.
Hvis den er omkring 1 år gammel så skal chippen (eller øremærket) være
der i følge loven.

Derefter kan du finde oplysningerne via Dansk Hunderegister.

Chippen kan bl.a dyrelægerne aflæse.

--
Venligst
Finn Jensen

Fra : Anette

Dato : 15-02-02 23:52

"Finn Jensen" <lazystyle@tdcadsl.dk> wrote in message news:<3c6d0641$0$241$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>...
> [...]
> der i følge loven.
>
> Derefter kan du finde oplysningerne via Dansk Hunderegister.

Hej Finn.

Hun var ikke chipmærket, det blev hun først da vi fik hende.
Mvh. Anette.

Fra : Punish the deed,not ~

Dato : 15-02-02 14:01

Anette <animals@get2net.dk> wrote in message
> [...]
> hende en "dværg" mastiff, hvilket hun også ligner (spansk mastiff), de
> mente også at hun var omkring et år, hvordan ser de så det, er det på

Jeg tror at de gætter det på måden hunden opfører sig på ,der er jo visse
faser hunde går igennem som hvalp, unghund og voksen, og hvis du får fat i
en god bog om mastiffer så kan du sikkert læse noget om faserne der, og ud
fra det selv lave en endnu bedre bedømmelse af alderen ,da hunden er længere
tid om at blive voksen end andre hunde så skal du nok have fat i en speciel
bog om mastiffen efter min mening ! spansk mastiff er det ikke sådan en fra
turner og hund den med tom hanks ?

Fra : Pia

Dato : 15-02-02 16:07

spansk mastiff er det ikke sådan en fra
> turner og hund den med tom hanks ?

Nej, Hooch er en "Dogue de Bordeaux" - fransk mastiff type :)

:Pia

Fra : Punish the deed,not ~

Dato : 15-02-02 16:27

Pia <x@x.com> wrote in message news:a4j7tg$dbu$1@sunsite.dk...
> spansk mastiff er det ikke sådan en fra
>
> Nej, Hooch er en "Dogue de Bordeaux" - fransk mastiff type :)
>
> :Pia

nåe spansk eller fransk er det ik næsten det samme

Fra : Anette

Dato : 16-02-02 00:01

"Punish the deed,not the breed" <http://www.angelfire.com/biz6/dogholocaust/index.html@> wrote in message news:<FBcb8.11108$5L3.518108@news010.worldonline.dk>...

> nåe spansk eller fransk er det ik næsten det samme

Nej, i udseende, ligner de overhovedet ikke hinanden.

Mvh. Anette.

Fra : Coppi

Dato : 15-02-02 21:44

"Hej Anette.

Med hensyn til størrelsen på nye hund, så er det i hvert fald sådan med
rottweilere, at ikke vokser ret meget i højden efter de er blevet 1 år.
Men de kan så blive bredere og det gør de vel altid.
Min er egentlig først satte eller fuldvoksne som 5 årige.

coppi