'privat' del af hjemmeside - passwword?
Fra : Per F Andersen

Dato : 14-02-02 23:09

Hej, I som er klogere end jeg!!
Hvis man ønsker, at områder af en hjemmeside skal være forbeholdt bestemte
brugere med et password kan det så laves i FP2000, eller skal der javascript
til??

--
mvh Per

-----
Se mine Indiensbilleder på http://www.worldonline.dk/~perfa
http://www.grafolog.dk

Fra : Andreas Paasch

Dato : 14-02-02 23:18

Hvis du har FP server extensions aktive, så kan du bare lave et subweb.
Åben det dernæst online og sæt brugerrettigheder, tildel
brugernavn/adgangskode ... så er den kringlet.

--
Regards / Med venlig hilsen / Mit freundlichem Gruss

Andreas Paasch
Denmark
--------------------------------------
http://www.Paasch.Net

Fra : Gevaldi

Dato : 15-02-02 08:57

http://www.html.dk/scripts/javascript/00007/

Fra : john@boyschau.dk

Dato : 15-02-02 13:44

On Thu, 14 Feb 2002 23:08:50 +0100, "Per F Andersen"
<perfa@worldonline.dk> wrote:

> [...]
>brugere med et password kan det så laves i FP2000, eller skal der javascript

On a UNIX server :
If you have a page(s) on your root web, that you want to
Login/Password protect then :
1. Remove page(s) from root web (http://www.yourdomain.com)
2. Create a new web in (http://www.yourdomain.com/subweb
3. Create page(s) you want to protect in "Subweb"
4. Set permissions for subweb in "Frontpage Explorer"
tools/permissions/Users
5. Make link(s) from root web to page(s) in subweb

NB: On a NT server, must the server administrator first set up the
User | Groups for permissions. Then, you open your online web
in FP explorer and set proper permissions via the User |
Groups...this is not done on the client,
Or you can use ASP.

On a UNIX server is it also possible to use " .htaccess".
--
Yours Sincerely : John Boyschau
webmaster@boyschau.dk - webmaster@haslev-data.dk