ISDN'en dør
Fra : Nobody

Dato : 14-02-02 23:40

Hej NG

Jeg har en lille tricky sag som jeg håber at nogen genkender (løsningen) på.

Jeg er netop flyttet, og på min gamle adresse kørte jeg min frima-pc op imod
virksomhedens netværk via en Cisco 800 router. Uden problemer - forbindelsen
kørte ofte i op til 12 timer uden nedbrud. På min nye adresse fik jeg så
oprette ISDN og satte det samme udstyr op igen. Men, af og til forsvinder
forbindelsen og routeren står så med begge kanaler åben, og mit Gigaset 4130
ISDN dutter optaget. Men der sker ikke noget....

Nu troede jeg så at det var mit netkort/router/firma der var problemet. Men,
bare for en sikkerheds skyld prøvede jeg med min privat-pc at koble på en
TDC Netbasis via et Zyxel Elite 2864i og problemet er ganske det samme. Så
logisk set må det være ISDN boksen og/eller linjen der er noget galt med.
Jeg fejlmeldte så linjen og TDC kiggede ud og målte linjen igennem, byttede
ISDN boksen og skifte stikket. Men, de kunne ikke måle noget som helst
problem, selvom de ved selvsyn kunne konstatere problemet. De ville så
"flytte mig på kortet på centralen" da dette nogen gange løser problemet.
Men, det har heller ikke gjort en forskel.

Nogen gode ideer?

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 16-02-02 12:07

"Nobody" <nobody@nothing.com> skrev i en meddelelse
> Nogen gode ideer?

Pil noget lag3/q.931 log ud af routeren så man kan se hvad der går galt

http://www.harrys-kaelder.dk/ - Mødes vi fredag?

Fra : Allan Jensen

Dato : 27-02-02 21:08

Nogle gange hjælper det at få TDC til at holde D-kanalen åben , dvs sætte
lag 1 = højt

mvh Allan

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 27-02-02 21:50

"Allan Jensen" <dkaij@hotmal.com> skrev i en meddelelse
> Nogle gange hjælper det at få TDC til at holde D-kanalen åben , dvs
sætte
> lag 1 = højt

Det erlag2-lænker og ikke D-kanalen der holdes åben når lag1 = højt

http://www.harrys-kaelder.dk/ - Mødes vi fredag?