Våbenskabe
Fra : Jørgen Folkmann Somm~

Dato : 14-02-02 22:12

Husk at købe våbenskab i god tid! Fristen er til 1 jan. 2003! Efter den dato
koster det bøder på samme pris som et våbenskab koster! I jagtbladene råder
man jægerne til at være i god tid, da der ellers kan blive mangel på skabe,
og så koster det!!! - Bøder!
Mvh.
Jørgen Folkmann Sommer

Fra : Christian Andresen

Dato : 15-02-02 09:58

"Jørgen Folkmann Sommer" <albego@worldonline.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
råder
> man jægerne til at være i god tid, da der ellers kan blive mangel på

For mig lyder det som om at du (selv om du ikke skriver noget
forretningsnavn eller våbenskabsproducent på) er økonomisk involveret i salg
af våbenskabe.

Mangel på skabe ????? Næppe, så mange jægere er der vist heller ikke vel ?

Christian

Fra : Jørgen Folkmann Somm~

Dato : 15-02-02 14:58

På ingen måde, er jeg involveret, men læs selv jægerbladene for vi er jo nok
over 100.000 jægere i Danmark!
Mvh.
Jørgen

Fra : Michael Frandsen

Dato : 15-02-02 15:44

Du kan jo også bare gøre som alle andre vente til sidste øjeblik, og når du
så ikke kan få dig et våbenskab, kan du jo glæde dig over den dejlige bøde,
som er i vente. Eller du kan være smart og købe dit våbenskab i dag, og få
det en fornuftig pris, og samtidig have dine våben opbevaret på forsvarlig
vis

mvh
Michael
(købte våbenskab allerede sidste år i juli måned)

Fra : Thomas og Helene

Dato : 15-02-02 16:25

Til Christian Andresen.
Jeg vil tro, at den artikel som J. F. Sommer baserer sin påmindelse på,
stammer fra denne måneds Jæger - altså 11 årgang februar 2002. På s. 6
finder du et interview med en vicepolitikommissær Tom Hjorth Andersen, som
med samme ord og vendinger advarer våbenejerne om ikke, at vente i sidste
øjeblik med at anskaffe sig et våbenskab, da det kan tænkes, at der vil
opstå problemer med levering af så mange skabe. Endvidere advarer den
fornuftige mand om, at en vares pris afhænger af udbud og efterspørgsel og
det kan meget vel tænkes, at denne læresætning vil blive appliceret på
diverse våbenskabe, hvis man står i ellevte time og ikke har erhvervet sig
et sådant. Men som nævnt kan du finde artiklen på s. 6 og god læselyst. På
forhånd vil jeg gerne understrege, at jeg ikke på nogen måde er associeret i
våbenskabsproducenternes branche, hverken hvad angår produkt eller salg. Det
samme vil tro er gældende for vicepolitikommissær Tom Hjorth Andersen.

/Thomas

Fra : Martin Nielsen

Dato : 18-02-02 21:27

Jeg sidder her og bliver helt irriteret. Hvordan kan det være at der stadig
er så mange jægere som ikke har anskaffet sig et våbenskab. Den økonomiske
side af sagen kan efterhånden ikke bruge som undskyldning mere, eftersom det
snart er 6-7 år siden at debatten startede. Christian Andresen hører
åbentbart ikke til den heldigvis store gruppe af jægere, som vælger at se
tingene i rette perspektiv. I disse tider hvor anskydningsdebatten er så
hæftig og meget vel kan resultere i nogle ikke ønskelige restriktioner, så
er det sidste vi mangler, en ny debat om uansvarlige jægere der ser stor på
reglene vedr. opbevaring af våben. Nok er det ikke lov endnu, men det er det
snart. Lad os da for pokker for en gangs skyld være forberedte denne gang,
så der ikke er noget at komme efter. Der bliver ingen barmhjertighed og det
skal der heller ikke være.

Vh.
Martin Nielsen

Fra : Christian Andresen

Dato : 21-02-02 11:44

"Martin Nielsen" <m-n@adslhome.dk> skrev i en meddelelse
> Christian Andresen hører
> åbentbart ikke til den heldigvis store gruppe af jægere, som vælger at se
> tingene i rette perspektiv.

Kan du ikke uddybe det lidt nærmere ?
Hvilket perspektiv ?

> [...]
> er det sidste vi mangler, en ny debat om uansvarlige jægere der ser stor

Jeg har da overhovedet ikke skrevet noget som helst om anskydning,
restriktioner eller lign.

> [...]
> så der ikke er noget at komme efter. Der bliver ingen barmhjertighed og

Selvfølgelig skal bøderne falde, og jeg har overhovedet ikke opfordret til
civil ulydighed eller
ulovlige aktiviteter.

> Vh.
> Martin Nielsen