Kan det lade sig gøre.
Fra : Tommy Mortensen

Dato : 14-02-02 21:55

Jeg er ny inden for netværk, og jeg har en bærebar som jeg gerne vil have
sat sammen med dem store computer, men harddisken på den bærebar er tom, der
ligger kun dos.
Mit spørgsmål er så om man kan kople dem sammen unde at der ligger windows
på den lille, og hvordan gør man ?

Fra : Henning

Dato : 14-02-02 22:19

On Thu, 14 Feb 2002 21:55:24 +0100, "Tommy Mortensen" <shogun@city.dk>
wrote:

> [...]
>ligger kun dos.
>Mit spørgsmål er så om man kan kople dem sammen unde at der ligger windows

www.bootdisk.com - her finder du bootdiskette til dit netkort,
hvorefter du kan koble dig op mod resten af nettet

Henning
hsb@FJERNESimage.dk

Fra : Niels Andersen

Dato : 14-02-02 22:27

"Tommy Mortensen" <shogun@city.dk> wrote in message
> Mit spørgsmål er så om man kan kople dem sammen unde at der ligger windows
> på den lille, og hvordan gør man ?

Ja.
Man havde også netværk før Windows kom frem. :)
Selv i Microsoft-systemer.

--
Mvh.

Niels Andersen

Fra : Heine Laursen

Dato : 14-02-02 23:27

> [...]

> er tom, der ligger kun dos.
> Mit spørgsmål er så om man kan kople dem sammen unde at der ligger
> windows på den lille, og hvordan gør man ?

Hvis der er netværks kort i den bærebar og i den stationære så er det
nemmeste nok at lave et ipx netværk. Alt hvad du skal bruge for at sætte
det op i dos, står i et tekst dokument på driver disketten. Der er 2
eller 3 programmer du skal køre.

Hvis du ikke har netkort i den bærebar, eller den stasionære kan det
gøres med et parellel kabel eller et seriel kabel.

hvis du køre win xp, 2000 eller me på den stationære, ville jeg downloade
en boot disk til dos på http://www.bootdisk.com

Og så vil jeg skynde mig over og kigge i news:dk.binaer jeg har hørt at
programmet fastlynx (FX) skulde være uploaded der. det er et godt program
til at overføre filer ligemeget om det er via netkort, parellel eller
seriel kabel.

Der står mere info i hjælpe filen i Fx om hvordan det sættes op.

Hvis du ikke kan finde det i news:dk.binaer . Kan jeg godt sende dig den
danske version version af fx, hvis jeg kan finde det.

Heine Laursen