Hmm en gyserfilm
Fra : Michael Jørgensen

Dato : 24-01-01 22:35

Er der nogle der kan komme med nogle bud på en fed og skrækindjagende
gyserfilm. Den må gerne være af "den nyere skole". Og helst ikke
"komedierne" Scream og alle de andre i samme kategorig.

Mvh.
Michael

Fra : Torbrn Rasmussen

Dato : 25-01-01 01:01

Final destination er faktisk ikke ringe, på trods af at den har ligheder med
Scream, I know... osv. Men ellers kan du glæde dig til den nye Sam Raimi
film "The Gift", som er en god film hvor selv Keanu Reeves spiller OK
skuespil!!.

Just another humble opinion from www.trap98.surf.to

Fra : Peter larsen

Dato : 25-01-01 12:02

Hejsa

Nu ved jeg ikke hvad du mener med den nyere skole, da den nyere
skole må siges være startet med Scream. Men prøv at tjekke The Omen
(Tegnet),
virkelig en fed film.

--
MVH

Peter

"I went to god just to see, and I was looking at me"

Fra : Jørgen Hansen

Dato : 25-01-01 12:45

> Er der nogle der kan komme med nogle bud på en fed og skrækindjagende
> gyserfilm. Den må gerne være af "den nyere skole". Og helst ikke
> "komedierne" Scream og alle de andre i samme kategorig.

"Final Destination" og "The Secret Sense" er (efter min mening) nogle af de
bedste gysere i nyere tid.

/Jørgen Hansen

Fra : Thomas Dalgaard

Dato : 25-01-01 14:06

"Jørgen Hansen" wrote:

> "Final Destination" og "The Secret Sense" er (efter min mening) nogle af de
> bedste gysere i nyere tid.
>
> /Jørgen Hansen

Jeg så Final Destination forleden dag, og blev lidt skuffet da jeg havde
hørt meget godt om den. Den fejler ligesom alle de andre Scream kloner i
at den ikke ved om den skal være alvorlig eller tage pis på sig selv.
Den starter ellers godt, og har en god historie, men falder fra hinanden
alt for hurtigt. Så synes jeg bedre om Pitch Black selvom den heller
ikke er noget mesterværk. Men Vin Diesel er alt for sej i den film.
Derudover synes jeg Bag Facaden er meget god. Ikke noget nyt, men
alligevel uhyggelig. Er man stor gyserfan vil man dog nok være i stand
til at gennemskue den med det samme. Jeg sad også i sidste uge og så en
af de uhyggeligste film jeg nogensinde har set. Det var Wes Cravens:
Shocker. Den var ikke skræmmende, men bare uhyggelig dårlig. Jeg har
stadigvæk mareridt over hvor elendig den egentlig er. Uff. Jeg vil dog
også lige nævne The Frighteners af Peter Jackson (ham der laver Lord of
the Rings for tiden). Den er ikke så uhyggelig, men alligevel meget
sjov. Og så er Michael J. Fox med! Woohoo. For at opsummere:
Gode:
The Frighteners
Bag Facaden
Pitch Black

Knap så god:
Final Destination

Dårligere end Scream 3 (hvilket ikke er nemt):
Shocker.

Det var alt herfra
mvh
Dalle

Fra : Jørgen Hansen

Dato : 25-01-01 15:05

> Jeg så Final Destination forleden dag, og blev lidt skuffet da jeg havde
> hørt meget godt om den. Den fejler ligesom alle de andre Scream kloner i
> at den ikke ved om den skal være alvorlig eller tage pis på sig selv.

Jeg synes ikke du kan sammenligne Final Destination med Scream. Final
Destination er måske ikke verdens bedste gyser, men jeg synes den holder
stilen, i modsætning til Scream, som er det værste hø, der længe er lavet.
Scream er i hvert fald mere en komedie end et gys.

/Jørgen Hansen

Fra : Thomas Dalgaard

Dato : 25-01-01 15:14

"Jørgen Hansen" wrote:

> [...]
> stilen, i modsætning til Scream, som er det værste hø, der længe er lavet.
> Scream er i hvert fald mere en komedie end et gys.

Jeg ved godt det er nemt at sammenligne alle teenagegysere med Scream,
men når Final Destination forsøger at være så smart og sjov, så synes
jeg at det passer nogenlunde. Al selvironien synes jeg dog er for
dårlig, og mange af de fuldstændigt overdrevne måder folk dør på finder
nogle sikkert opfindsomme, men jeg synes de er platte (se nederst for
eksempel). Mange steder har manuskriptforfatterne syntes de er smarte
(fx navnene), men jeg synes ikke det er specielt kløgtigt. Jeg er nok
mest sur på filmen fordi den burde være meget bedre end den er. Endnu et
eksempel på godt materiale der bliver spildt.

mvh
Dalle

Spoiler nedenfor!!!!

Et eksempel er hvor lærerinden dør. Er det nu også nødvendigt med
knivene og at hele huset springer i luften?? Alt for overdrevent. Og
hvordan kan politiet finde hovedpersonens fingeraftryk på kniven når den
er brændt??

Fra : Peter Brodersen

Dato : 26-01-01 02:43

On Thu, 25 Jan 2001 14:13:43 GMT, Thomas Dalgaard
<tlda00@control.auc.dk> wrote:

>Jeg er nok
>mest sur på filmen fordi den burde være meget bedre end den er. Endnu et
>eksempel på godt materiale der bliver spildt.

Jeg havde også forventet at filmen var lidt anderledes - men rigtigt
mange steder leger de herligt meget med mediet (kommentarsporene på
DVD'en fortæller en sjat).

Jeg tænker dog lige så meget på hvordan, de spiller med publikums
forventninger ..

* FINAL DESTINATION SPOILER *

.... drabene sker "with a twist" under udførslen.

Første drab laver lige en 2-3 oplæg (han glider og skærer en pulsåre
over med barberbladet, samt han svitser sig selv via
strømstikket/radioen/vandet). Bussen ankommer også lige pludselig
(selvom man havde det på fornemmelsen). Læreren dør ikke af glasskår
eller brand, men af en kniv (bemærk billederne bag hende). Togscenen
lægger op til at nogen bliver kørt ned, men det er ikke direkte det,
nogen dør af. Og så fremdeles.

En del af filmens kvaliteter består i min mening af de små drillerier.

--
- Pede
Professionel nørd

Fra : Ole Mølgaard

Dato : 25-01-01 15:36

"Jørgen Hansen" <j.f.hansen@forum.dk> skrev i en meddelelse
> [...]

Prøv 'The Astraunaut's Wife'. Jeg ved godt at filmen ikke er 'moderne'
fortalt, men den er rigtig grum, synes jeg.

Ole

Fra : Martin Andersen

Dato : 28-01-01 09:57

> "Final Destination" og "The Secret Sense" er (efter min mening) nogle af
de
> bedste gysere i nyere tid.

Unbreakable er nu også udmærket.

Fra : Niels Søndergaard

Dato : 29-01-01 01:23

"Martin Andersen" <martin_andersen@mail1.stofanet.dk> skrev:

>de
>
>Unbreakable er nu også udmærket.

Ja, bortset fra, at det ikke er en gyser - og bortset fra, at den ikke
er udmærket, men en slatten gang vandgrød.
Niels Søndergaard

Fra : Henrik 'Egern* Jense~

Dato : 26-01-01 13:11

> [...]
> gyserfilm. Den må gerne være af "den nyere skole". Og helst ikke
> "komedierne" Scream og alle de andre i samme kategorig.

Hmm.... en lidt ældre film, men "What Lies Beneath"/"Bag Facaden" skulle
være en udemærket film...

-- HEJ
.......røvsnaps.........

Fra : Peter B. Juul

Dato : 26-01-01 13:21

"Henrik 'Egern* Jensen" <hj00@civil.auc.dk> writes:

> Hmm.... en lidt ældre film, men "What Lies Beneath"/"Bag Facaden" skulle
> være en udemærket film...

Lidt ældre??? Zemeckis lavede den under en pause i optagelserne af
Castaway, som er i Imperial netop nu.

--
Peter B. Juul, o.-.o Quoting In-duh-viduals:
The RockBear. ((^)) "I'm not a rocket surgeon."

Fra : Henrik 'Egern* Jense~

Dato : 26-01-01 14:04

> Lidt ældre??? Zemeckis lavede den under en pause i optagelserne af
> Castaway, som er i Imperial netop nu.

Ja, og... ??? ;o/

med ældre mente jeg : 'ikke-premiere-film"

-- HEJ
....retter på sit blonde desmerdyr...

Fra : JR

Dato : 26-01-01 13:55

> [...]
> gyserfilm. Den må gerne være af "den nyere skole". Og helst ikke
> "komedierne" Scream og alle de andre i samme kategorig.

Jeg syntes godt om Haunted House og især Sleepy Hollow

JR

Fra : Tobbi

Dato : 04-02-01 00:46

lidt ældre men efter min mening en total sej film :
'Highway' jeg tror nok det er David Lynch, ikke
sådan en rigtig gyser men derhen af...

Fra : Henrik Larsen

Dato : 05-02-01 11:09

Jeg kan varmt anbefale den prisbelønnede mexicanske gyserfilm "Cronos"
som TV2 viser lørdag den 10.februar. Efter min mening 90'ernes bedste
film i genren!

Vh Henrik