Data fra simkort til andet simkort
Fra : rno

Dato : 14-02-02 18:44

Hej

Jeg har lige fået et nyt simkort fra Tele2mobil med det samme nummer
som jeg her haft ved TDC i 5 år.

Jeg har på mit gamle kort fyldt telefonbogen med 200 numre/navne
hvorledes kan jeg overføre disse data, uden at skal til at nedskrive
hele lortet og taste dem ind igen på det nye sim-kort....

Er der nogen der har det nødv. udstyr ? såvidt jeg ved laver Ericcon
noget overførselsgrej via. PC-TLF / TLF-PC !?

Det er ikke noget jeg vil investere i da der nu måske nu går 10 år igen
før jeg skifter kort....

René
Herning

Fra : Ebbe Kristensen

Dato : 14-02-02 20:04

"rno" <rene2u@email.dk> wrote in message

> [...]
> hvorledes kan jeg overføre disse data, uden at skal til at nedskrive
> hele lortet og taste dem ind igen på det nye sim-kort....

Sligt er forskelligt fra telefon til telefon så det ville lette opgave
gevaldigt for os andre hvis du afslørede mærke og model på din mobilos.

Mvh Ebbe

Fra : rno

Dato : 14-02-02 20:45

Oki... hvis det har nogen betydning...

Min mobil er en NOKIA 3310... men den skal/kan ikke anvendes til overførsel
af data..så derfor oplyste jeg ikke dette..

Som jeg skrev i indlægget mener jeg ar Ericsson R380 har Synchronisation
with PC. - så hvem har en sådan eller en der kan tilsvarende

Hvem kan gøre dette for mig og spare mig 1½ times tastearbejde

Max - 30 km fra Herning - så kan jeg da bruge 1 time i bilen... )

Mvh
Rene

Fra : Ebbe Kristensen

Dato : 14-02-02 21:27

Hej Rene

> Oki... hvis det har nogen betydning...
>
> Min mobil er en NOKIA 3310... men den skal/kan ikke anvendes til
overførsel
> af data..så derfor oplyste jeg ikke dette..

Okay, men det kunne jo være at den godt kunne men at du bare ikke vidste
det.

> Som jeg skrev i indlægget mener jeg ar Ericsson R380 har Synchronisation
> with PC. - så hvem har en sådan eller en der kan tilsvarende

SVJV kan alle nyere Ericsson telefoner dette. Min R520m kan ihvertfald. Det
kræver dog at man osse har et kabel. Det har jeg men...

> Hvem kan gøre dette for mig og spare mig 1½ times tastearbejde
>
> Max - 30 km fra Herning - så kan jeg da bruge 1 time i bilen... )

....jeg bor i Søborg så det er nok ikke aktuelt

Mvh Ebbe

Fra : Ole Rasmussen

Dato : 14-02-02 23:33

Hej

"rno" <rene2u@email.dk> wrote:

>Min mobil er en NOKIA 3310... men den skal/kan ikke anvendes til overførsel
>af data..så derfor oplyste jeg ikke dette..

Kender du ikke nogen der har en "dyrere" Nokia telefon du kan låne i 5
minutter til at kopiere dine date fra dit gamle kort over i telefonen,
og derfra tilbage på dit nye kort ? - Ellers kan (næsten) enhver
Ericsson telefon klare den sag, og antagelig mange flere
mærker/modeller. Du må ud på "lånemarkedet" for en kort bemærkning, det
er den nemmeste løsning på det problem.

--
M.v.h. Ole®

Fra : rno

Dato : 15-02-02 00:07

Oki... Ole... de vil jeg lige prøve... Jeg troede det krævede "specielt
udstyr" !? ;-9

Takker !

Fra : S. Mckinley

Dato : 15-02-02 11:22

Hej
Jeg ved ikke hvilke telefoner som kan kopiere et sim-kort, men ved
ihvertfald at det kan lade sig gøre på en ericsson a2628, som er en lidt
ældre model.(den fås i øvrigt til 1 kr.hos eurotalk)

Jens

Fra : Steen Pedersen

Dato : 15-02-02 21:58

Orange har en sevice hvor du sender en sms med "tbog gem" så fyrer
den hele svineriet op på en webside hvortil man som kunde har et login.

Så kan man redigere det hele på web, og derefter sende telefonbogen
tilbage igen.

Det er da nemt, men det kræver bare en anden udbyder

Steen P

Fra : rno

Dato : 16-02-02 13:35

Alt er løst.............

Jeg lånte en 6150, hen kunne gemme telefonbogen i telefonens hukommelse
og derefter kaste det hel ud igen på det nye sim kort............ )

Takker for svarene !

Rene

Fra : Enok Hauge

Dato : 16-02-02 21:13

On Fri, 15 Feb 2002 20:58:22 +0000 (UTC), "Steen Pedersen"
<steen_100@hotmail.com> wrote:

> [...]
>den hele svineriet op på en webside hvortil man som kunde har et login.

>Så kan man redigere det hele på web, og derefter sende telefonbogen

Hvad hedder denne service, og hvor kan man læse om den?

Mvh. Enok Hauge

Fra : Jan Jensen

Dato : 16-02-02 22:40

"Enok Hauge" <enokh@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Hvad hedder denne service, og hvor kan man læse om den?

Den hedder Orange Telefonbog og du kan læse om den her:
http://myorange.dk/orangeservices/smsnoegleord/#tel

Bemærk: Du betaler vist også for de sms´er der bruges til at overføre dine
numre. (hver sms´er kan indeholde 4-5 stk.)

/Jan