Citater & ordsprog
Fra : Majer

Dato : 14-02-02 18:24

Hej med jer!!

Er der nogen af jer der kender noge citater & ordsprog der omhandler
katte??.. Evt. en hjemmeside med nogle.

VH
--
Majer

Peters fotoalbum:
http://home24.inet.tele.dk/majer/

Fra : Ann Rudbeck

Dato : 14-02-02 19:50

d. 14/02/02 18:24 skrev Majer på majer[NO-SPAM]@hansen.mail.dk i artiklen
3c6bf2c5$0$263$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk:

> Hej med jer!!
>
> Er der nogen af jer der kender noge citater & ordsprog der omhandler
> [...]
Hvis du kan læse engelsk er der én her

http://www.geocities.com/chulalongkat_siam/o_quotes1.html
http://www.geocities.com/chulalongkat_siam/o_quotes2.html

--
Mange hilsner fra Ann R, Donna & Ditte
Ditte & Donnas katteside: http://www.geocities.com/ann_rudbeck

Fra : Majer

Dato : 14-02-02 21:48

Hej Ann R.

Mange tak for linket. Jeg vil straks gå i gang med at oversætte.

Hvis andre finder nogen, så giv mig et prej...

Fra : Blue & White

Dato : 14-02-02 22:13

Der er en del på Russian Blue klubbens hjemmeside www.russianblue.dk .
Her kan man også læse om mere eller mindre pudsige rekorder i forbindelse
med katte...
Hilsen, Niels Peter
www.bluewhite.dk

Fra : Kirsten Ø

Dato : 14-02-02 23:45

Et lille "gruk" til dig:

Det respektable ved en kat
er at den tåler alt det pjat
hvortil vi men'sker gi'r os hen
i VORES reaktion på DEN.

Fra : Eva Schmidt

Dato : 15-02-02 00:17

Her er, hvad jeg lige kan komme i tanke om på stående fod:

I mørke er alle katte grå
Når katten er ude spiller musene på bordet
Nu sidder vi alle godt, sagde katten, den sad på flæsket
Når katten er mæt, siger den, at musens røv stinker
Katten vil gerne have fisken, men ej væde kloen

og så et citat af den amerikanske forfatter Mark Twain:

Man kan godt have et hyggeligt hjem uden en kat, men hvordan beviser man
det!

mvh Eva

Fra : Anne-Marie Prange Ma~

Dato : 15-02-02 00:30

"Majer" <majer[NO-SPAM]@hansen.mail.dk> skrev i en meddelelse
> Hej med jer!!
>
> Er der nogen af jer der kender noge citater & ordsprog der omhandler
> katte??.. Evt. en hjemmeside med nogle.

Renlighed er en god ting sagde kællingen , hun tørrede bordet af med
en kattekilling

"Lille kat, lille kat, lille kat på vejen
hvis er du , hvis er du?
" jeg er sgu min egen"

Lige de første der faldt mig ind..

godnatsmil fra Ami

Fra : Majer

Dato : 15-02-02 17:11

Mange tak for indsatsen... skriv endeligt hvis I finder flere.

Weekendhilsner fra