Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Natur / dyr
Fra : Jørgen

Dato : 14-02-02 17:09

Hvad kan man sætte på af linse og filter for at
få bedre billeder ved natur og dyr film.

JVC DVL355 Videokamera
Objektiv: F1,8,f=3,6 mm til 36 mm, 10:1 motorzoomobjektiv.
Filter-diameter: 37 mm.
stillbilleder: Filstøresle, Vga (640 x 480)

Jeg ved godt at det er ikke et godt videokamera til natur
og dyre fotografering, men hvad kan man gøre for at få
et bedre resultat.

på forhånd tak

Jørgen

Fra : J@N

Dato : 14-02-02 22:40

"Jørgen" <j.bodholdt@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Jeg ved godt at det er ikke et godt videokamera til natur
> og dyre fotografering, men hvad kan man gøre for at få

Prøv en Kenko 8x32:

http://www.ckcpower.com/kenko8x32.htm

Fra : Søren Hjelholt

Dato : 14-02-02 23:01

"Jørgen" <j.bodholdt@tdcadsl.dk> wrote in message
> [...]
>
> Jeg ved godt at det er ikke et godt videokamera til natur
> og dyre fotografering, men hvad kan man gøre for at få

Nu har du ikke vist nogen billeder, så det er svært at sige hvad du skal
gøre bedre rent fotgrafisk. Dog vil jeg mene at zoomlinser er en god ting.
Ved dyreforografering, i hvert tilfælde så længe det handler om vilde dyr,
mener jeg at det handler lige så meget om tålmodighed og evnen til at skjule
sig / falde ind i naturen. Find f.eks. et sted i en grøft, skæl eller
skovkant, og sær dig med en eller anden form for sløring der kan camuflere
dig, og sørg så for at have et hul i denne sløring hvor kameraet kan kigge
ud igennem. Og så er tålmodighed en dyd i denne sammenhæng?
Snak også evt. med lokale jægere, de ved sdom regel hvor dyrene, spiser og
opholder sig, og de kan sikkert også give gode råd om camuflering og andet.

--
Søren Hjelholt

"Døm din succes ud fra, hvad du har opgivet for at opnå den!" - Dalai Lama