Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Hvad synes i ? :o)
Fra : Thomas H.

Dato : 14-02-02 15:50

Hejsa

Jeg vil sådan set bare lige høre, hvad i synes om mine billeder jeg render
og tager.
Jeg er ikke fotograf eller noget, men er bare så småt begyndt at interessere
mig for foto.

Jeg har en ordentlig flok på www.thhe.dk under bilbilleder f.eks.
De sidste nye under "BMW 745i" synes jeg selv er blevet helt ok,
især dem taget med lang lukketid om aftenen

Kameraet er bare en gammelt Olympus C-2020 så det er ikke det vilde,
men jeg skal snart have købt mig et selv, det er et jeg låner nemlig.

Håber på lidt saglig kritik, og ikke det der "Gaaab hvor er bilbilleder
kedelige" eller
"øv en grim bil" osv.

Mvh
Thomas H.

Fra : Gopher

Dato : 14-02-02 16:15

Tjaaaa.
Hvis man er bilfanatiker eller sælger så er de vel ok...
Men set med et fotoøje, så er de r.. kedelige.

Jens

Fra : KNL DtP

Dato : 14-02-02 16:26

> Jeg har en ordentlig flok på www.thhe.dk under bilbilleder f.eks.
> De sidste nye under "BMW 745i" synes jeg selv er blevet helt ok,
> især dem taget med lang lukketid om aftenen

Jep! Det er du sluppet heldigt fra - men hvis vi skal have lidt kritik på
bordet, så er de ikke særlige kunsterniske. De viser en stor bimmerslæde.
Færdig.

Du kunne jo arbejde lidt med nye vinkler, lukketider og blænder,
brændevidder, filtere, men så kommer digitalkameraerne nok hurtigt til kort.

Hvis du nu får fat i en M3'er, så kunne du jo få en kammerat til at fræse
forbi (skulle ikke være svært) - du følger bilen mens han kører forbi - vælg
en lukketid på 1/30 eller 1/15 sec - brændevidde omkring de 100 - 200 mm -
og følg så bilen i søgeren. Når den er tilpas tæt på, holder du knappen i
bund, og lader den høvle en masser billeder af. Husk at stille manuelt
skarpt. Før bevægelsen helt igennem, du må ikke stoppe midt i det hele.
Resultatet skulle blive noget i denne retning:
http://www.24h-le-mans.dk/billeder/2000/ke11.htm (bare uden hegn)

> Håber på lidt saglig kritik, og ikke det der "Gaaab hvor er bilbilleder
> kedelige" eller
> "øv en grim bil" osv.

Nu er bilbilleder jo aldrig kedelige, men personligt synes jeg der er
flottere/mere spændende biler end BMW's 7-serie.... men med lidt kreativ
tænkning, kan den nu også præsenteres lidt mere "friskt". Personligt er jeg
mere til McLaren F1, Super 7, 250 GTO og E-type - meeeen det er jo ikke
ligefrem de biler man ser mest af på gaden

Altså: Ud med kameraet, vær' kreativ og knips så løs!

MVH

Kristian
www.24h-le-mans.dk

Fra : Thomas H.

Dato : 14-02-02 17:59

"KNL DtP" <kristian|NOSPAM|@24h-le-mans.dk> skrev i en meddelelse

> Jep! Det er du sluppet heldigt fra

Okey, tak.

- men hvis vi skal have lidt kritik på
> bordet, så er de ikke særlige kunsterniske. De viser en stor bimmerslæde.
> Færdig.

Ja det er selvfølgelig rigtig nok. Jeg var pisse glad for bare at køre
i den, så mange af billederne er nok bare for at bevise det overfor
mig selv
Men jeg synes de ser ret flotte ud, dem taget i gullig belysning med lang
lukketid, og så de speedometerbilleder uden blitz, hvor den der røde
farve står rigtig flot.

> Du kunne jo arbejde lidt med nye vinkler, lukketider og blænder,
> brændevidder, filtere, men så kommer digitalkameraerne nok hurtigt til
kort.

Ja der er ikke så mange muligheder, men jeg kan dog selv styre lukketider
og blænde. Filtre kunne jeg selvfølgelig lege med i Photoshop bagefter
Men vinklerne synes jeg ikke rigtig jeg er så opfindsom med ...jeg må
prøve mig lidt frem jo

> [...]
vælg
> en lukketid på 1/30 eller 1/15 sec - brændevidde omkring de 100 - 200 mm -

Hmm, jeg tror ikke det kan nå at følge med, jeg synes meget hurtigt
billederne
bliver uskarpe, men der skal nok mere øvelse til...

Når den er tilpas tæt på, holder du knappen i
> bund, og lader den høvle en masser billeder af.

*G* en masse billeder? Så hurtig er det sgu ikk' :o|

> [...]
> skarpt. Før bevægelsen helt igennem, du må ikke stoppe midt i det hele.
> Resultatet skulle blive noget i denne retning:

Okey, ja det ser sgu da godt ud...

> Nu er bilbilleder jo aldrig kedelige,

Det er vi to sikkert ene om at mene, herinde

men personligt synes jeg der er
> flottere/mere spændende biler end BMW's 7-serie....

*G* Tjaa, en bil til 2 millioner får man jo ikke lige lov til at
køre rundt at filme hver dag, så jeg synes da oplevelsen var ok spændende

> [...]
> mere til McLaren F1, Super 7, 250 GTO og E-type - meeeen det er jo ikke
> ligefrem de biler man ser mest af på gaden

Hvis du får fat i en McLaren F1 , kan jeg så ikke komme med som
'fotolærling" ?

> Altså: Ud med kameraet, vær' kreativ og knips så løs!

Jeps.
Tak for din saglige og konstruktive kritik, det er svært at finde når det
gælder bilbilleder

Thomas H.

Fra : Søren Hjelholt

Dato : 14-02-02 23:11

"Thomas H." <thhe@sol.dk> wrote in message news:a4gio0$5r8$1@sunsite.dk...
> [...]
> men jeg skal snart have købt mig et selv, det er et jeg låner nemlig.
>
> Håber på lidt saglig kritik, og ikke det der "Gaaab hvor er bilbilleder

Der er nogle spændende billeder imellem, men generelt synes jeg at der er
gjort for lidt ud af dem. Selvfølgelig kan det være svært hvis det bare er
snapshots du tager hvor du nu kommer frem. Jeg hænger mig mest i at det er
nogle mærkelig baggrunde, de stjæler opmærksomheden fra bilen, og er ikke
særlig kønne. De gode billeder er netop dem hvor man ikkke rigtigt kan se
baggrunden, og derved bliver bilen fremhævet i stedet for. Det er noget af
det der for mig gør forskellen på det almindelige og det gode billeder. Prøv
desuden at kege med vinklerne, hvis du går ned i højde kommer bilerne til at
virke større og se mere agressive ud, mens de gost kan virke list tamme når
de er fotograferet skråt oppefra.
Desuden synes jeg godt at du må gå tættere på i mange af billederne, så
bilen kommer til at fylde hele billedet, så skidt med at hele bilen ikke
kommer med.
Bare bliv med at tage billeder, det skal nok komme. Jeg glæder mig til at se
flere fede biler. :]

--
Søren Hjelholt

"Døm din succes ud fra, hvad du har opgivet for at opnå den!" - Dalai Lama

Fra : Thomas H.

Dato : 14-02-02 23:46

"Søren Hjelholt" <hjelholt@mail.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> kommer med.
> Bare bliv med at tage billeder, det skal nok komme. Jeg glæder mig til at

Okey, jeg takker mange gange, for det var lige netop den slags jeg
ville høre! Jeg har f.eks. netop taget nogle af billederne, især dem
af Audi A8, lidt oppe fra. Den tager jeg lige til mig
Mht. baggrunde, er det jo ikke altid noget jeg selv bestemmer, men
jeg prøver for så vidt muligt at finde noget pænt.
Det sidste du skriver, er virkelig noget jeg lige noterer mig, for det
er klart jeg gerne vil have et billede hvor hele bilen er med, men når
jeg nu som på Audien, eller 745'eren har en hel serie, kan jeg da godt
se nu du siger det, at det ville være fedt med nogle lidt frækkere billeder,
hvor man kun ser noget af bilen...den husker jeg

Tak for din seriøsitet.
Thomas H.

Fra : Per Madsen

Dato : 14-02-02 23:22

Jeg synes det er en flot side du har lavet, men jeg er jo også bilgal !
Det eneste jeg hele tiden savner på dine sider, er en returknap, så man kan
komme tilbage hvor man kom fra, uden at bruge knapperne på browseren, ellers
fungerer siderne fint.
Jeg kan da også godt se, at dine billeder, rent fototeknisk, måske ikke er
de store kunstværker, men jeg kan forsikre dig for, at vi er mange der ser
dine billeder med glæde alligevel. Har du også postet adressen i
dk.fritid.bil ? Det ville da være oplagt.

Held og lykke med siden, jeg vil tjekke den ud med mellemrum.

Per Madsen

Homepage: http://pom.adsl.dk/familie/pom.htm

Fra : Thomas H.

Dato : 14-02-02 23:51

"Per Madsen" <per_madsen@(nospam)vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg synes det er en flot side du har lavet, men jeg er jo også bilgal !

Det er vi jo nogle der er

> [...]
kan
> komme tilbage hvor man kom fra, uden at bruge knapperne på browseren,

Jeg har tænk på lige fra første sekund jeg gik i gang med hele hjemmesiden,
at lave en form for home knap, men er aldrig kommet videre, fordi jeg ikke
har kunne finde et praktisk sted hvor den kan sidde på alle siderne.
Men jeg overvejer stadig

> Jeg kan da også godt se, at dine billeder, rent fototeknisk, måske ikke er
> de store kunstværker, men jeg kan forsikre dig for, at vi er mange der ser
> dine billeder med glæde alligevel.

Ok, det glæder mig
Men derfor ville jeg stadig gerne prøve at gøre dem mere perfektionistiske,
og teknisk pæne med tiden.

Har du også postet adressen i
> dk.fritid.bil ? Det ville da være oplagt.

Ork ja, er fast skribent derinde

> Held og lykke med siden, jeg vil tjekke den ud med mellemrum.

Gør du bare det, kig altid under "Sidste update", der kan du altid se om der
er sket noget siden sidst.

mvh.
Thomas H.