Bekræftelse på at stamtavle er bestilt?
Fra : Pernille Scharff

Dato : 14-02-02 12:02

Hej gruppe,

nu har jeg 2 gange spurgt Jyraks stambogssekretær uden at få svar, så nu
spørger jeg her:

Som nogle af jer måske husker købte vi vores skovkat hos en halvskummel
opdrætter (jeps, det var en fejltagelse) og hun skulle så bestille
stamtavlen til os. Vi ringer selvfølgelig jævnligt til hende for at
følge op og har nu fået at vide at hun "lige" skal søge om stamnavn
først - det havde hun åbenbart ikke tænkt over. Eftersom vi gerne vil
have begge kattene med på udstilling i Middelfart den 20. april men
sandsynligvis ikke når at få stamtavlen før den dato skal jeg vel bruge
et eller andet bevis på at der er en stamtavle undervejs. Hvem skal jeg
henvende mig til for at få en bekræftelse på at stamtavlen på katten er
på vej? Er det "egen" stambogssekretær eller FD's stambogsfører? Skal
jeg gøre det før jeg udfylder tilmeldingen (for at få korrekt FD LO-nr,
forældrenes navne og EMS-numre etc.) eller er det nok bare at have den
med til udstillingen?

/Pernille - lidt træt af ikke at få svar fra Jyrak...

Fra : V.Lerche & S.Anderse~

Dato : 14-02-02 12:23

Hej
Det var da ikke så godt!
Det kan tage meget lang tid at få et opdrætsnavn, så jeg tror ikke det kan
nås inden du skal tilmelde, men hvis det er opdrætterens første kuld kan hun
søge dispensation så killingerne kan stambogsføres uden stamnavn.
Hvilken klub tilhører opdrætteren? Du kan evt. prøve at rette henvendelse
til denne klub (hvis det ikke også er JYRAK).
Hilsen og held og lykke fra
Vibeke Lerche

Fra : Pernille Scharff

Dato : 14-02-02 12:36

Hej Vibeke,

> [...]
kan hun
> søge dispensation så killingerne kan stambogsføres uden stamnavn.

Hun har tidligere fået stamtavler og har så fået at vide at hun kun
kunne få dem uden stamnavn når det var første kuld - derfor er problemet
så opstået. Da stamnavnsansøgningen skulle være sendt for et par uger
siden burde stamnavnsansøgningen kunne nås - så mangler jeg bare
stamtavlen!

> Hvilken klub tilhører opdrætteren? Du kan evt. prøve at rette
henvendelse
> til denne klub (hvis det ikke også er JYRAK).

Opdrætteren er også i Jyrak... så jeg ved stadig ikke om det er Jyraks
stambogssekretær eller FD's stambogsfører der i sidste ende kan hjælpe
mig!!

/Pernille

Fra : Line Wolff

Dato : 14-02-02 13:25

> Hun har tidligere fået stamtavler og har så fået at vide at hun kun
> kunne få dem uden stamnavn når det var første kuld - derfor er problemet
> så opstået.

Ja, det er korrekt. Det "nummer" kan man kun lave een gang....

> Da stamnavnsansøgningen skulle være sendt for et par uger
> siden burde stamnavnsansøgningen kunne nås - så mangler jeg bare
> stamtavlen!

Desværre ikke, tror jeg. Efter stamnavnsansøgningen er sendt kan der gå
adskillige måneder før det bliver registeret. Der gik 4 (eller var det 5?)
måneder da jeg bestilte mit stamnavn før jeg fik det. Og i mellemtiden hørte
jeg intet fra kontoret - ikke engang en status. Det er ca. 1½ år siden.
Hvorfor mon det egentlig tager så lang tid?

mvh Line
http://www.nelja.dk

Fra : Morten Skjershede

Dato : 14-02-02 13:27

Hej Pernille
Det skal gå igennem egen klub´s stambogs sekretær, altså igennem Jyrak.
Hvis sælger når at få sit stamnavn, og får søgt stamtavle inden udtillingen
kan du rette henvendelse til stambogsekretær og bede om bekræftelse på der
er søgt stamtavle. Det skulle være nok til at tage den på udtilling. Du skal
så bare medbringe bekræftelse på udstillingen.
Men altså alle disse ting SKAL altså falde på plads inden.
Jeg ønsker dig held & lykke..håber du når det.!

Hilsen Morten

Fra : Pernille Scharff

Dato : 14-02-02 14:11

> [...]
> Men altså alle disse ting SKAL altså falde på plads inden.
> Jeg ønsker dig held & lykke..håber du når det.!

Hej Morten,

tusind tak - jeg håber også vi når det. Dvs. at vi skal bare holde
sælger godt og grundigt i ørerne og håbe på det kan nås - og få hende
til at gi' os alle de data vi har brug for til at udfylde
udstillingstilmeldingen! Tak for hjælpen...

/Pernille

Fra : V.Lerche & S.Anderse~

Dato : 14-02-02 14:34

Hej
Godt nyt:
På Felis Danicas hjemmeside:
www.felisdanica.dk
står der at et stamnavn har ca. 2 måneder i ekspeditionstid, så måske kan du
nå det
Men er du helt sikker på at stamnavnet nu også er søgt?
Problemet er at det søgte stamnavn ikke altid kan godkendes i første forsøg
og så tager det naturligvis længere tid.
Men vi må håbe at det kan nås.
Vibeke