Cisco 806 router på Mac virker pt. ikke
Fra : Jesper Haaber Gyllin~

Dato : 14-02-02 12:06

Efter at have gennemtestet 2 Cisco 806 routere på 2 forskellige Mac'er i
Netscape 4.7X + 6.2, Internet Explorer 4.5 + 5.0, Opera 5.0 og iCab
2.71, så må vi konstatere at det ganske enkelt ikke fungerer ordentligt.

Man kan godt pinge routeren, men hverken med ovennævnte browsere samt
Better Telnet er det muligt at komme ind i routeren, så man kan
konfigurere den.

I følge TDC har de heller ikke testet den i et Mac miljø, men vil gøre
det i uge 7, 2002.

Den bliver dog uden anmærkninger sendt ud til Mac brugere.

Det bliver interessant at høre hvad de når frem til.

--
Med venlig hilsen Jesper )

http://www.gylling.net/

Fra : Henrik Aarfeldt

Dato : 14-02-02 13:47

"Jesper Haaber Gylling" <jesper@gylling.net> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Man kan godt pinge routeren, men hverken med ovennævnte browsere samt
> Better Telnet er det muligt at komme ind i routeren, så man kan

Sådan en MAC-fætter der....har den ikke en seriel-port, som kan bruges
sammen med det 806-medfølgende konsol-kabel ?

Og mon ikke der findes noget terminal-emuleringssoftware til MAC'en ?

Så burde du kunne komme ind i routeren på den måde.

Og hvis du ikke ved hvordan du skal konfigurere den, så er jeg sikker på at
der er hjælp at hente i diverse netværksgrupper.... du kan være så heldig,
at der er en der gider at poste sin cfg, som du så selv kan tilpasse.

--
Mvh HAA.

Fra : Janus Sandsgaard

Dato : 14-02-02 14:05

"Henrik Aarfeldt" <rivmin@rivmin.dk> writes:

> Og mon ikke der findes noget terminal-emuleringssoftware til MAC'en
> ?

Joda. MacSSH:

http://www.macssh.com/

-j

--
Uwaga! Skoddede min sidste smøg d. 26.07.01.
Det var en transylvansk "Snagov".

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 14-02-02 14:19

In article <3c6bb165$0$17238$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>,
"Henrik Aarfeldt" <rivmin@rivmin.dk> wrote:

> Sådan en MAC-fætter der....

"MAC" er adressen på et ethernetkort - "Mac" er derimod navnet på en
Apple computer...

> har den ikke en seriel-port, som kan bruges
> sammen med det 806-medfølgende konsol-kabel ?

Ikke hvis den er under 4 år gammel

> Og mon ikke der findes noget terminal-emuleringssoftware til MAC'en ?

masser, Jesper nævner selv at han har forsøgt med båder Zterm og et
telnetprogram

<icq:131382336> Lejlighed søges i KBH

Fra : Henrik Aarfeldt

Dato : 14-02-02 18:32

"Morten Reippuert Knudsen" <spam@reippuert.dk> skrev i en meddelelse

> "MAC" er adressen på et ethernetkort

Allright.....dvs mit ethernet's addresse er 'MAC' ?
Hmm...jeg troede det var en helt anden syntaks...

- "Mac" er derimod navnet på en
> Apple computer...

Wau...så lærte jeg det !
Mon ikke jeg har glemt det i morgen ?

> Ikke hvis den er under 4 år gammel

Så kender han sikkert en ven med en Windåse-laptop som kan komme forbi og
cfg'e den.
Jeg har endnu ikke set en laptop uden seriel-port.

> masser, Jesper nævner selv at han har forsøgt med båder Zterm og et
> telnetprogram

Det jeg ville hen til var, at hvis han ikke kan telnette til den, så kunne
han måske bruge konsol-porten.
Det kan man på min.

--
Mvh HAA:

Fra : Jesper Haaber Gyllin~

Dato : 15-02-02 09:27

> [...]

> Allright.....dvs mit ethernet's addresse er 'MAC' ?
> Hmm...jeg troede det var en helt anden syntaks...

Så må du få det tatoveret i panden ! 8-D

> Så kender han sikkert en ven med en Windåse-laptop som kan komme forbi og
> cfg'e den.
> Jeg har endnu ikke set en laptop uden seriel-port.

Jeg kender da selvfølgelig noget med en bærbar PC'er, men det er jo lidt
en bøvlet løsning, da hele ideen med at få netop Cisco 806 routeren var,
er jeg så selv kunne lege/konfigurere den efter lyst/behov.

> Det jeg ville hen til var, at hvis han ikke kan telnette til den, så kunne
> han måske bruge konsol-porten.
> Det kan man på min.

Egentlig skrev jeg bare det her indlæg for at spare andre Mac brugeres
tid eller for nogen i dk.edb.mac skærpe deres interesse........ ))))

--
Med venlig hilsen Jesper )

http://www.gylling.net/

Fra : Martin Edlich

Dato : 15-02-02 09:36

In article <1f7n3eq.wku4n41ja6hacN%jesper@gylling.net>,
jesper@gylling.net (Jesper Haaber Gylling) wrote:

> Egentlig skrev jeg bare det her indlæg for at spare andre Mac brugeres
> tid eller for nogen i dk.edb.mac skærpe deres interesse........ ))))

Du mangler at fortælle hvilke Mac'er du har prøvet med.

Fra : Jesper Haaber Gyllin~

Dato : 15-02-02 10:14

> Du mangler at fortælle hvilke Mac'er du har prøvet med.

En beige G3/233 med et par hundrede MB RAM samt en Main Street
PowerBook. Begge med OS 9.1 US installeret.

--
Med venlig hilsen Jesper )

http://www.gylling.net/

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 16-02-02 20:09

"Henrik Aarfeldt" <rivmin@rivmin.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg har endnu ikke set en laptop uden seriel-port.

Acers mindste har ikke (medmindre man køber en port-replikator til den)

http://www.harrys-kaelder.dk/ - Mødes vi fredag?

Fra : Henrik Aarfeldt

Dato : 16-02-02 21:15

> "Henrik Aarfeldt" <rivmin@rivmin.dk> skrev i en meddelelse
>
> Acers mindste har ikke (medmindre man køber en port-replikator til den)

Men den har jeg ikke set....

--
Mvh HAA