Menu med css problem
Fra : Lars Mejding

Dato : 14-02-02 11:44

Hej,
Min plan er at oprette en menu, hvor farven skifter ved mouseover
- der funker fint.
Jeg vil også gerne have et gennemsigtigt billede (på 1x1 pix),
der fylder hele cellen ud sådan at hele cellen bliver klikbar.
Mit problem er at jeg ikke kan få billedet til at placere sig
OVEN på teksten. Der sker kun når jeg bruger absolut tag'en.
Jeg er nød til at bruge relativ tag'en da sitet jo skal kunne ses
med forskellig opløsning.
Det kunne være cool at oprette menuen med et minimum af loadtid

Hvordan løser jeg det problem?
Griber jeg det helt forkert an - eller er der en detalje jeg har
overset?

OBS: jeg arbejder kun med den første celle..

Se et eksempel på http://www.mediamejding.dk/csstest/maleriet.htm

Hilsen

Lars

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Kasper Kyndsberg

Dato : 14-02-02 14:01

"Lars Mejding" <info@mediamejding.dk> skrev
> [...]
> Jeg vil også gerne have et gennemsigtigt billede (på 1x1 pix),
> der fylder hele cellen ud sådan at hele cellen bliver klikbar.

Jeg ville bruge en ren css-løsning til formålet:
http://activedeveloper.dk/artikler/default.asp?articleid=276

Skal de virke i NS 4 mv. er en JavaScriptløsning at foretrække på din
tabelcelle.
http://activedeveloper.dk/artikler/default.asp?articleid=247

--
/Kasper