Gasgrill Cramer
Fra : Hugotit

Dato : 14-02-02 11:15

Hejsa
Jeg er meget interesseret i sådan en.
Hvordan med gasblussene ovenpå ,er de til at bruge hvis det blæser lidt?

--
Hugotit
hugotit@hotmail.com

Fra : PHK

Dato : 14-02-02 11:43

"Hugotit" <hugotit@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Hejsa
> Jeg er meget interesseret i sådan en.
> Hvordan med gasblussene ovenpå ,er de til at bruge hvis det blæser lidt?

Der er ingen gasgrill ovenpå - der er undervarme på grillen, og det er den
undervarme der bruges til at varme oversiden af grillen op.

Det er den der findes med 2 eller 3 "gasblus" ovenpå, ikke? Altså, det
ligner gasblus, men er det ikke.

Vi har den - det er den bedste grill vi har haft. Har prøvet et par andre
stykker, som kun var i stand til at koge kødet :( Jeg husker ikke hvilke
mærker det var, da det er mange år siden.

Køb _ikke_ de små kulgrill´s, man kan købe til 300+- kr. De koger _helt_
sikkert kødet.

--
_
|_|

Fra : Tommy Hansen

Dato : 15-02-02 14:25

Hej.

(klip)
> Der er ingen gasgrill ovenpå - der er undervarme på grillen, og det er den
> undervarme der bruges til at varme oversiden af grillen op.

En lille rettelse: Grillen fungerer ved overvarme d.v.s. at grillelementet
er placeret foroven og kødet grilles ved hjælp af strålevarmen oppe fra
dette element. Oven på dette element er der placeret 3 "gasblus" som ganske
udnytter varmen fra grillen, men grillen skal være tændt.

Fordelene ved denne opbygning er at fedtet ikke drypper ned i varmekilden
(skulle efter sigende være kræftfremkaldende) og dermed er den også lettere
at gøre ren, da fedt og madrester aldrig brænder fast. Der er så at sige
ikke rengøring på denne grill efter brug.

I bør også investerer i en grillmotor og en speciel Cramer kødtang til
denne. Det er en herlig ting at sidde og nyde et godt glas vin og så lade
grillmotoren gøre arbejdet for en, mens de friske grøntsager koger for oven.

Vi har aldrig haft en så god og pratisk grill til campingbrug. Der findes
flere andre, men enten koger de kødet eller også fungerer de som en
stegepande og det har ingenting med grill at gøre.

Vi har bl. a. lavet culottestege, oksemørbrad, hele kyllinger, svinemørbrad,
div. fisk og meget andet på den. Kun fantasien sætter grænser for hvad man
bruger den til.

Tommy Hansen

http://home13.inet.tele.dk/kth
- Om campinglivet...

Fra : Arne Keller

Dato : 14-02-02 13:22

On Thu, 14 Feb 2002 11:14:30 +0100, "Hugotit" <hugotit@hotmail.com>
wrote:

>Hejsa
>Jeg er meget interesseret i sådan en.
>Hvordan med gasblussene ovenpå ,er de til at bruge hvis det blæser lidt?

Blussene kan godt anvendes, de afgiver ikke lige så meget varme som et
normalt blus, hvis det blæser er der nok ikke meget energi tilbage i
dem.
Vi har da flere gange kogt pasta og lignende samtidigt med at vi har
grillet.

I øvrigt er det den bedste grill vi har haft med på en campingplads.

--
Arne Keller
Jeg udtaler mig, på usenet, alene på egne vegne.