spg. ang. netværk mellem 2 pc´er...
Fra : J.F.K

Dato : 14-02-02 08:49

Jeg har 2 maskiner som hver har fast ethernet kort (10/100) jeg kører med et
krydset cat.5 kabel det virker ikke særlig godt, nogle gange kan jeg pinge
uden at tabe pakker og andre gange er der ikke "hul" igennem.
Så har jeg prøvet at sætte min gamle hub imellem (men den er kun 10Mbit) så
virker det perfekt men selfølgelig kun ved 10Mbit!
Er det muligt at det er mit krydsede kabel der er synderen?
Eller kan et netkort køre fint ved 10 og være "ødelagt" ved 100?

--

Mvh. John

med mindre man ændrer retning,
så ender man op der hvor man er på vej hen

Fra : ab

Dato : 14-02-02 13:17

Du skulle ikke gerne kunne køre med krydset kabel via din hub (med mindre
den er med en cross-over/normal-omskifter).

Hvis et kabel er specielt langt (over 10-20 m) og stikkene ikke er monteret
med de enkelte ledninger i korrekt rækkefølge, har jeg flere gange været ude
for, at der er problemer ved 100 Mb og ikke ved 10 Mb.

MVH ab