Læse data fra en csv fil.
Fra : Casper Nielsen

Dato : 14-02-02 08:18

Hej

Er det muligt at læse data fra en komma separeret fil, uden først at skulle
åbne den i excel?
Hvis ja, hvordan gør man?

Casper

Fra : Helge Bjørkhaug

Dato : 14-02-02 09:52

On Thu, 14 Feb 2002 08:17:44 +0100, "Casper Nielsen"
<Casper@dk.northsails.com> wrote:

>Hej
>
>Er det muligt at læse data fra en komma separeret fil, uden først at skulle
> [...]
Just from memory
dim inString as string, myFile, mySplit
myFile = freefile

open "_csv_fil_" for input as #myFile

do until eof(myFile) 'forsetter til man er kommet til enden av filen
line input #myFile, inString 'leser en linje fra filen
mySplit = split(inString,",")
'du har nå en array med data fra en linje i csv-filen
'ubound(mySplit) gir deg gir hvor mange elementer det er i arrayet
'bruk inholdet i arrayen videre i ditt program
loop
close #myFile

--
Snutten

Fjern helge og .invalid fra adressen for å svare via e-mail

Fra : Rayman

Dato : 17-02-02 16:17

Du skal rigtig nok bruge Input #lFilehandle, men så vidt jeg ved, så opdager
den selv kommaerne, sådan at du kan sige:
Dim l as long
Dim str as string

Input #lFilehandle, l
Input #lFilehandle, str

og så få de to værdier. Du kan selvfølgelig også parse den i binært format,
og så kan du også åbne tab-separerede filer...

Mvh. Rayman