Fejl i Nokia 8310?
Fra : Kenneth Møller

Dato : 14-02-02 03:34

Jeg ved ikke om det kun er et problem jeg har. Men hver eneste gang jeg
modtager en sammenkædet besked fra en 3310 er jeg kun i stand til at læse
den første del af beskeden. Det virker som om den anden besked bliver
slettet... Det er pis** irriterende. Jeg er efterhånden ved at være godt
træt af den... alle de fejl og mangler og problemer med at man ikke kan få
de ønskede covers og alt muligt andet... Hvad sker der for Nokia?!
Det er begyndt at virke som om de har sendt 8310 på markedet for KUN at
tjene kassen og rende kunderne et stykke...

Men anyway, er der nogen som har været ude for lignende problem?

/Kenneth

PS: Undskyld mit sprog, men det er yderst generende :o|

Fra : Anders Berg

Dato : 15-02-02 20:44

Hvad sker der for Nokia?!
> [...]
>
> /Kenneth
>
> PS: Undskyld mit sprog, men det er yderst generende :o|

Min virker ganske fremragende. Men ellers prøv at få opdateret
softwaren.

Med hensyn til covers, hvilke kan du ikke få??

Anders

Fra : Christian Larsen

Dato : 16-02-02 13:51

Hej.

Hvilke software version har du?

m.v.h.
Christian.

Fra : Christian Larsen

Dato : 16-02-02 14:02

Og hvilken udbyder bruger du?

Fra : Kenneth Møller

Dato : 17-02-02 15:49

Jeg bruger den nyeste version 4.53 og min udbyder er ClubBlahBlah Af hensyn
til de covers, er det ikke muligt at få dem som man køber med telefonerne.
Jag kan i hvert fald ikke finde noget sted der sælger det helt hvide cover
(?). Jeg har selv det røde, hvilket jeg faktisk ikke var intresseret i...

Men problemerne er stadig de samme... Kan det være ClubBlahBlah som fuc***
det op (Sonofon) mht. til sms'erne? Jeg modtager 2 beskeder, men det er kun
den første der er indhold i... Men de kan da i hvert fald ikke være skyld i
at telefonen slukker spontant når man spiller eller ringer eller skriver
eller...

Derudover syntes jeg også det er forkert at man ikke kan gentage en aftale
hver måned (?!). Man kan kun gentage hver dag, hver uge, hver 2. uge (!?) og
hvert år. Det syntes jeg ikke rigtig giver nogen mening...

Er der i øvrigt nogen som har lagt mærke til at nogle af undermenuerne ikke
står på samme linie? Det har jo ikke noget funktionelt på sig, men det er
bare irriterende at det ikke ser ordentligt ud. Man betaler da ikke 3500,-
for noget som ikke er helt perfekt... Man kan jo altid håbe på en
softwareopdatering (igen )

/Kenneth

Fra : Christian Larsen

Dato : 17-02-02 16:32

Hej.

For det første, ja det er vistnok korrekt med de hvide covers. Det skulle du
selv have sørget for da du købte tlf.'en. Jeg ved det naturligvis ikke med
sikkerhed, men jeg tror faktisk at grunden til at man endnu ikke har kunnet
købe de hvide covers - som ekstra covers - er fordi Nokia ikke havde regnet
med at folk var særligt interesseret i de hvide covers. Jeg mener ellers
ville de jo havde lavet dem, så de kunne tjene penge på dem, ikk?

Dit problem med sms'erne kender jeg godt, og det er ikke Nokia tlf.'en der
er noget galt med, men din udbyder. Udbyderens SMS Center "fuck'er" det op,
og det kan tlf.'en altså ikke gøre noget ved. Jeg har selv samme problemer
hos Sonofon, tit kommer 2. del af beskeden alene og flere timer efter kommer
1. del. Men det er altså ikke tlf.'ens skyld.

Vedr. at tlf.'en slukker, det er noget lort, og det er bestemt ikke
meningen. Men gør den det tit for dig i SW 4.53?

Vedr. det med Kalenderen, så har du fuldstændigt ret, det er åndssvagt.
Men - ikke at det pt. hjælper dig - så er det ændret i de nye tlf.'er bl.a.
6310 og fremefter, hvor Kalenderen faktisk er blevet meget bedre.

Vedr. det med undermenu'erne, så ja, det ser skod ud, men det er også rettet
i de nyere SW versioner.

Jeg håber du kan bruge svarerne til noget.

Fra : Kenneth Møller

Dato : 19-02-02 12:29

> [...]
> med at folk var særligt interesseret i de hvide covers. Jeg mener ellers
> ville de jo havde lavet dem, så de kunne tjene penge på dem, ikk?

Så vidt jeg ved har Nokia ikke planer om at udsende alle de medfølgende
covers. På deres hjemmeside står der følgende:

1. Nokia 8310 Hvor mange forskellige farvekombinationer findes der til Nokia
8310?

a.. Der er masser af forskellige kombinationer. Brug fantasien, og kombiner
de flerfarvede covers til for- og bagside! Du kan vælge mellem ni
forskellige covers, når du køber telefonen. Seks af de ni flerfarvede covers
sælges desuden som tilbehør.

Du har jo nok ret med at de ikke regner med et særligt stort salg af de
hvide covers, og derfor nok har holdt dem tilbage...
Det syntes jeg ikke kan være meningen... men det er jo min mening

> [...]
kommer
> 1. del. Men det er altså ikke tlf.'ens skyld.

Jamen ville det så ikke snart være på tide at Sonofon fik deres centraler
til at fungere ?!?! Det kan da ikke være meningen at man bliver snydt for
anden halvdel... jeg har ikke modtaget dem jeg mangler endnu...

> Vedr. at tlf.'en slukker, det er noget lort, og det er bestemt ikke
> meningen. Men gør den det tit for dig i SW 4.53?

Nej det gør den ikke, men jeg har været ude for det ca. 3 gange efter jeg
fik den opgraderet... desuden hænger den sommetider... meget irriterende...

> [...]
bl.a.
> 6310 og fremefter, hvor Kalenderen faktisk er blevet meget bedre.

Lad os håbe at det bliver ændret i en nyere SW version... for det er da en
anelse latterligt...

> Vedr. det med undermenu'erne, så ja, det ser skod ud, men det er også
rettet
> i de nyere SW versioner.

Lækkert!

> Jeg håber du kan bruge svarerne til noget.

Ja, mange tak

> m.v.h.
>
> Christian.

/Kenneth