Radar detector?
Fra : Ukendt

Dato : 13-02-02 22:44

Er der nogle af jer der har erfaringer med radardetectorer?

Jeg tænker på at kunne opfange de signaler som skibsradarer sender ud -
således at man kan blive vækket når man sejler offshore (f.x. stillehavet)
alene..

Er blevet fortalt at den skal kunne detecte signaler på:

og

S-band: 2 - 4 Ghz

Nogle ideer, hjemmesider eller erfaringer?

Mvh
Brian Rasmussen
email: brian_niels (a) yahoo.com
(skift (a) i email adressen ud med @)

Fra : Sven Fafner

Dato : 14-02-02 14:22

"Allan Rasmussen" <luise (a) mail.tele.dk> skrev i en meddelelse
> Er der nogle af jer der har erfaringer med radardetectorer?

Jeg har ikke, men ideen er god.

En søgning med Google fandt http://www.safetyatsea.com . Her er beskrevet
en C.A.R.D. (Collission Avoidance Radar Detector). Prisen er 600$.

--
Venlig hilsen
Sven Fafner

Fra : Ukendt

Dato : 14-02-02 22:15

> En søgning med Google fandt http://www.safetyatsea.com . Her er beskrevet
> en C.A.R.D. (Collission Avoidance Radar Detector). Prisen er 600$.

Tak for linket. En C.A.R.D. - Jeg har hørt det før - men den er lige pebret
nok. En politi-radar-detector koster ca. 99 - 199 US$... Jeg skal bare finde
en der skanner de før-nævnte frekvenser..

Tak for det.

Mvh
Brian Rasmussen

Fra : K.Wermus

Dato : 15-02-02 07:34

Hej Allan

Jeg vil da meget gerne hører om det når du finder en pris billig model.

Mvh. K.Wermus
Ansø 42

Fra : Ukendt

Dato : 15-02-02 13:19

> Hej Allan
>
> Jeg vil da meget gerne hører om det når du finder en pris billig model.
>
> Mvh. K.Wermus
> Ansø 42

Nu er det godt nok mig - Brian, der skriver og skal afsted. Skriver fra min
brors computer. Jeg skal naturligvis nok lige følge op på det - når jeg har
fundet en løsning.

Mvh
Brian Rasmussen
IW 31 - p.t. i Venezuela

Fra : K.Wermus

Dato : 16-02-02 07:14

Åhh ja,- ok ,- så bare på headeren....
Håber ikke du tager mig for ilde op

IW ?? Hvad er det for en båd?

Mvh
K.Wermus
Ansø 42

Fra : Allan Unnerup

Dato : 16-02-02 23:33

> IW ?? Hvad er det for en båd?

Se bådbasen i http://www.udkik.dk/

Med venlig hilsen
Allan Unnerup
www.udkik.dk

Fra : Ukendt

Dato : 17-02-02 01:25

> Håber ikke du tager mig for ilde op

Nej nej!

> IW ?? Hvad er det for en båd?

En 31 fods sejlbåd - Svensk - prøv at slå op i den der bådedatabase - jeg så
herinde for et par dage eller 5 siden.

Mvh
Brian Rasmussen
Iw 31

Fra : Joakim B. Pedersen

Dato : 09-10-02 08:54

"Allan Rasmussen" <"Allan> wrote in message

> [...]
> nok. En politi-radar-detector koster ca. 99 - 199 US$... Jeg skal bare finde
> en der skanner de før-nævnte frekvenser..

Beste politi radar detector som er på markedet enda...:
www.cobra.com
sjekk åsså ut:

http://www.cobra.com/index.php?page=shop/flypage&product_id=276&id=1&ps_session=541dce30dce18ead41a6c60c2c21613b3da3d200
MVH Joakim b. Pedersen
j_B_PEDERSEN@hotmail.com

Fra : Ukendt

Dato : 17-02-02 19:51

> Jeg har ikke, men ideen er god.
>
> En søgning med Google fandt http://www.safetyatsea.com . Her er beskrevet
> en C.A.R.D. (Collission Avoidance Radar Detector). Prisen er 600$.

http://www.cruisinghome.com/Pages/Watchman.htm

Er en udemærket ting som jeg vil se nærmere på...

Mvh
Brian Rasmussen

Fra : Claus Tersgov

Dato : 21-02-02 21:07

> Er der nogle af jer der har erfaringer med radardetectorer?

Jeg har ingen personlige erfaringer, men ved at mange langturssejlere bruger
dem. De er/ har været ulovlige at sælge i DK, men de kan fås i bl.a.
england. Se evt. i engelske bådblade.

Det smarte er, at man kan indstille følsomheden. Det usmarte er, at en del
store skibe slukker deres radar i ensomme farvande, og så er man jo dårligt
hjulpet.

Claus