Newbie - kan ikke dele drev/printer
Fra : Guffi

Dato : 13-02-02 22:40

Hej

Vi har 3 computere i hjemme i privaten:
1 stationær (A) med windows ME (primære computer) med 2 printere tilkoblet
1 stationær (B) med windows 98 (reserve computer) med 1 printer tilkoblet
1 bærbar (C) med windows XP

Mit ønske er, at A skal kunne kobles til hhv. B eller C (jeg skifter kablet
mellem B og C efter behov). Jeg vil gerne kunne læse/skrive på harddisken på
B og C fra A og omvendt, samt vælge mellem de 3 printere uanset hvilken
comp. jeg sidder ved.

Men det vil ikke virke. Indtil videre har jeg kun forsøgt at koble A til C.
Jeg konfig. netværket på C og lavede en netværksdiskette, som jeg brugte til
at konfig. A. Og dette forløb uden problemer. Begge har delte C-drev. Men
det virker ikke. Ikke om jeg kan få lov til at se indholdet på den anden
computer.

Kan nogen hjælpe en newbie og slavisk forklare, hvordan det skal sættes op?

På forhånd tak
Guffi

Fra : Heine Laursen

Dato : 14-02-02 23:46

"Guffi" <ikkeminemail@snyd.dk> wrote in

> [...]
> indholdet på den anden computer.
>
> Kan nogen hjælpe en newbie og slavisk forklare, hvordan det skal

giv computer a ip adresse 192.168.0.1
b 192.168.0.2
c 192.168.0.3

giv alle computere en undernetmaske (Subnetmaske hvis du køre med englsk
software) på 255.255.255.0

giv alle computerne den samme arbejdts gruppe.

sæt computer a og b til at logge på med microsoft logon. og sæt flugeben
i del mine filer med andre computere.

på computer c skal du ind i brugerkonto og oprette en ny bruger. Det
brugernavn og adgangskode du vælger der skal du logge ind med fremover på
computer a og b

så burdte det spille, hvis alt går efter mit lille hoved

Heine Laursen