Sikring mod kopiering.
Fra : Daniel Pedersen

Dato : 13-02-02 22:51

Hej!

Jeg læste engang, et eller andet sted på nettet, om et lille
stykke kode man kunne indsætte i toppen af sine sider, og så
gjorde det altså sådan, at man ikke kunne markere tekst, stjæle
billeder, etc.

Er der nogen der kender til det stykke kode???

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : scn

Dato : 13-02-02 23:07

"Daniel Pedersen" <Darkey@Darkey.dk> skrev i en meddelelse news:a4en3l$frq$1@sunsite.dk...
> [...]
> billeder, etc.
>
> Er der nogen der kender til det stykke kode???
Det findes ikke.

Der findes et javascript, såm prøver, men der er
ikke et der forhindre noget som helst.
scriptet er en pestilens da det forhindre mange gode funktioner

her er det (stjal det fra en hjemmeside:))
KODE
<script language="JavaScript">
function click() {
if (event.button==2)

alert('COPYRIGHTED --Den g&aring; ikke F&aelig;tter H&oslash;jben ')
}
}document.onmousedown=click

</script>
KODE SLUT

--
mvh Søren

http://www.soeren-nielsen.dk/akvarie/

Fra : Daniel Pedersen

Dato : 13-02-02 23:15

> [...]
> function click() {
> if (event.button==2)
>
> alert('COPYRIGHTED --Den gå ikke Fætter Højben ')

Tak skal du have, men det var nu ikke lige det jeg mente. Det script du lige skrev, som bare
laver en MsgPrompt når du højreklikker på noget, kan nu sagtens laves som den virker.

Men det jeg leder efter, er et stykke CSS-kode (mener jeg da), som altså gør at man hverken
kan højre-klikke eller MARKERE TEKST.

Og jeg ved at det findes, for jeg fandt det, prøvede det af, og det virkerede! Jeg tænkte at
det måtte jeg rode med på et andet tidspunkt, og lagde derfor et link i min
"Foretrukne"-menu, som selvfølgeligt gik tabt, da jeg kort efter formatterede min computer
(DOUGH!!!).

Er der virkeligt ikke nogen der kender til det???

Fra : Daniel Pedersen

Dato : 13-02-02 23:22

Sorry sorry sorry. Jeg fandt det nu, og det viste sig altså trods alt at være et JavaScript. Og
det virker. Du kan se både scriptet og en demo af hvor godt det virker på denne side:

http://72k.net/javascript/escondemenu.htm

Men tak for hjælpen alligevel.

Fra : Andreas Kryger Jense~

Dato : 13-02-02 23:51

> [...]
være et JavaScript. Og
> det virker. Du kan se både scriptet og en demo af hvor godt det virker på

Det er nu på ingen måde nogen sikring.
Du kan jo sagtens se koden til side, hvor du så kan finde teksten
og adressen til billedet, som du så kan hente.

F.eks.: http://72k.net/javascript/pengp.jpg

--
Best regards / Mes meilleures amitiés / Med venlig hilsen
Andreas Kryger Jensen

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 13-02-02 23:56

Wed, 13 Feb 2002 22:21:38 +0000 (UTC), skrev Daniel Pedersen
<Darkey@Darkey.dk>:

>Sorry sorry sorry. Jeg fandt det nu, og det viste sig altså trods alt at være et JavaScript.

Og hvad forventer du at få ud af, at bruge et sådant script
udover at genere dine besøgende?

Hvorfor undlader du ikke blot at uploade din side, så er der
ingen der kan stjæle noget fra dig.,
--
med venlig hilsen
Knud

Fra : Andreas Kryger Jense~

Dato : 14-02-02 00:11

> [...]
være et JavaScript. Og
> det virker. Du kan se både scriptet og en demo af hvor godt det virker på

Virker det ikke kun i IE?
I Opera 6.0 kan de gør hvad du vil.
Se evt. screen shot her: http://www.xylo.myip.org/opera.jpg

Fra : scn

Dato : 14-02-02 00:24

"Andreas Kryger Jensen" <xylofonius@hotpop.com> skrev i en meddelelse news:a4erm8$3bv$1@sunsite.dk...
> [...]
>
> --
> Best regards / Mes meilleures amitiés / Med venlig hilsen

Har lige prøvet i NN6.0, der virker det heller ikke, så de udnytter
sikkert en eller anden fejl i IE

Fra : Andreas Kryger Jense~

Dato : 14-02-02 00:24

> Har lige prøvet i NN6.0, der virker det heller ikke, så de udnytter
> sikkert en eller anden fejl i IE
Eller også bare noget ustandardiseret fis, som MS har fundet på.

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 14-02-02 00:26

Thu, 14 Feb 2002 00:24:00 +0100, skrev "scn"
<scn@falsk-mail.dk>:

>Har lige prøvet i NN6.0, der virker det heller ikke, så de udnytter
>sikkert en eller anden fejl i IE

Nej, de udnytter ikke en fejl i IE, de udnytter at mani IE kan
lave sin egen contextmenu, som jeg bl.a. har på min forside.

Fra : Andreas Kryger Jense~

Dato : 14-02-02 00:31

> Nej, de udnytter ikke en fejl i IE, de udnytter at mani IE kan
> lave sin egen contextmenu, som jeg bl.a. har på min forside.

Hvad er en contextmenu, og hvor er den på din side?

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 14-02-02 00:34

Thu, 14 Feb 2002 00:30:37 +0100, skrev "Andreas Kryger Jensen"
<xylofonius@hotpop.com>:

>Hvad er en contextmenu, og hvor er den på din side?

Den menu, der kommer når du højreklikker på en side.

For at du kan se min egen kræver det mindst IE 5.5 og du bruger
tilsyneladende IE 5.01 (din OE er 5.01 og IE plejer at være samme
version), så du kan kun se en normal højrekliksmenu.

Den er på forsiden og på siden, der hedder IE 5 specialiteter.

Fra : Andreas Kryger Jense~

Dato : 14-02-02 00:40

> Den menu, der kommer når du højreklikker på en side.
Nåe - det var det, navnet dækkede over

> For at du kan se min egen kræver det mindst IE 5.5 og du bruger
> tilsyneladende IE 5.01 (din OE er 5.01 og IE plejer at være samme
> version), så du kan kun se en normal højrekliksmenu.
Ok - og tak fordi du mindede mig om, at jeg skal huske at opgradere.

Fra : Lene Nielsen

Dato : 18-02-02 12:50

Knud Gert Ellentoft <knudgert@mail.tele.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:kotl6u4mrhubk5e5phbcdsmc4scu7forrk@dtext.news.tele.dk...
> [...]
> tilsyneladende IE 5.01 (din OE er 5.01 og IE plejer at være samme
> version), så du kan kun se en normal højrekliksmenu.

Undskyld jeg blander mig. Men... Er det ikke dårlig skik at programmere en
hjemmeside som kun fungerer i en enkelt browser. (noget med at jage
besøgende væk fra sin hjemmeside?)

Hilsen Lene

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 18-02-02 16:30

Mon, 18 Feb 2002 12:49:56 +0100, skrev "Lene Nielsen"
<splitten@post.tele.dk>:

>Undskyld jeg blander mig. Men... Er det ikke dårlig skik at programmere en
>hjemmeside som kun fungerer i en enkelt browser. (noget med at jage
>besøgende væk fra sin hjemmeside?)

Afhænger af, hvad det er man laver.

Det pågældende script virker rigtigt nok kun i IE 5.5 og nyere.
I andre browsere ser man bare den normale contextmenu, så
brugsmæssigt er man ikke handicappet på nogen måde, udseende er
bare lidt forskelligt om man bruger den ene eller anden browser.

Fra : Lene Nielsen

Dato : 19-02-02 08:28

Knud Gert Ellentoft <knudgert@mail.tele.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:bc727uol14eljcgtf7etlbak5v749vkvc8@dtext.news.tele.dk...

> http://home13.inet.tele.dk/smedpark/

God side du har. Men når jeg prøver dit browsertjek med min Opera5, får jeg
at vide, at det er Interneteksplorer.

Hilsen Lene

Fra : scn

Dato : 19-02-02 10:08

"Lene Nielsen" <splitten@post.tele.dk> skrev i en meddelelse news:3c71fe54$0$210$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...

> [...]
>
> God side du har. Men når jeg prøver dit browsertjek med min Opera5, får jeg

Din Opera er identificere sig som IE, det kan ændres ved
"Filer" - "Indstillinger" - "Forbindelse"

Har lige prøvet hans side med Opera5.11, den virker..

Fra : Lasse Reichstein Nie~

Dato : 19-02-02 10:52

"scn" <scn@falsk-mail.dk> writes:

> "Filer" - "Indstillinger" - "Forbindelse"

I Opera 6 kan man nøjes med at trykke F12 :) Og rent off-topic mener
jeg man skal lade sin Opera sige at den er en Opera så ofte som muligt,
bare for at få flere ikke IE/Mozilla hits i folks log filer så de ikke
længere kan nøjes med at udvikle til de to. :)

> Har lige prøvet hans side med Opera5.11, den virker..

Derfor behøver browser-detection ikke at fejle, se f.eks.
<URL:http://www.xs4all.nl/~ppk/js/> som genkender min Opera 6
ligegyldigt hvad jeg siger den skal lade som om (Opera skriver
stadig "Opera 6" et eller andet sted i browser-id strengen selv
når den siger Netscape eller IE, det er kun nok til at snyde
simple browsertjekkere).

/L

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 19-02-02 16:12

19 Feb 2002 10:52:12 +0100, skrev Lasse Reichstein Nielsen
<lrn@hotpop.com>:

>det er kun nok til at snyde simple browsertjekkere).

Det script, jeg har er et af de simple browsertjekker, det er
ikke helt perfect, men har den fordel at det er nemt at sætte op.

Fra : Lasse Reichstein Nie~

Dato : 19-02-02 17:32

Knud Gert Ellentoft <knudgert@mail.tele.dk> writes:

> 19 Feb 2002 10:52:12 +0100, skrev Lasse Reichstein Nielsen

> Det script, jeg har er et af de simple browsertjekker, det er
> ikke helt perfect, men har den fordel at det er nemt at sætte op.

Efter at have læst lidt på http://www.xs4all.nl/~ppk/js/ må jeg give
ham ret i at det nok er bedre direkte at tjekke for de ting man skal
bruge istedet for at tjekke hvilken browser det ser ud til at være.
(se f.eks. http://www.xs4all.nl/~ppk/js/support.html).

Jeg er dog en af den slags der aldrig ville skrive noget der ikke var
standard, og så ville ignorere browsere der ikke kunne finde ud af at
følge en standard. Altså... en teoretiker :)

/L

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 19-02-02 16:09

Tue, 19 Feb 2002 08:28:10 +0100, skrev "Lene Nielsen"
<splitten@post.tele.dk>:

>God side du har. Men når jeg prøver dit browsertjek med min Opera5, får jeg
>at vide, at det er Interneteksplorer.

Og du har sat den til at identificere sig som Opera?

Hvis du ikke har lavet nogen ændringer i din Opera, så
identificerer Opera 5 sig som IE.

Se evt. nederst
<http://home13.inet.tele.dk/smedpark/webhjaelp/popup/popup.htm>

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 14-02-02 00:23

Thu, 14 Feb 2002 00:10:35 +0100, skrev "Andreas Kryger Jensen"
<xylofonius@hotpop.com>:

>Virker det ikke kun i IE?

Jow - jeg går og venter på, at nogen sætter dette på deres side:

Så er man da helt sikker på at få jaget sine besøgende langt væk.

Fra : Jakob Andersen

Dato : 14-02-02 11:08

"Daniel Pedersen" <Darkey@Darkey.dk> wrote in message
> [...]
være et JavaScript. Og
> det virker. Du kan se både scriptet og en demo af hvor godt det virker på

Du kan da bare trykke på View -> Source i menuen og så har du koden.

--
Jakob Andersen

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 18-02-02 00:25

> [...]
> trods alt at være et JavaScript. Og det virker. Du kan se både
> scriptet og en demo af hvor godt det virker på denne side:

virker ikke en skid...

--
Henrik Stidsen | HS235-DK | Samleobjekt

Fra : Allan Vebel

Dato : 14-02-02 01:27

"Daniel Pedersen" <Darkey@Darkey.dk> skrev

> Er der nogen der kender til det stykke kode???

Nej!
Du kan ikke sikre noget som helst. Hvis din tekst eller billeder
kommer frem på min skærm, ligger det også på min harddisk,
sådan er Internettet bare indrettet.

Det bedste du kan opnå med sådan er kode er at folk flygter
fra din hjemmeside fordi du frarøver dem anden funktionalitet
i browseren - og det er vel ikke meningen?

Skriv dit navn på billederne, så er der ingen der gider at stjæle
dem.

--
Allan