Skærme
Fijala 3554
Kan man dette??
Fra : Just_Me.com

Dato : 13-02-02 21:18

Jeg har en skærm som er lidt sjov med farverne i det ene hjørne.
Det skyldes ikke højtallere eller andet som påvirker den...!

Jeg har fået at vide, at man kan "justere magneterne" som sidder i kanten af skærmen.

Jeg er ikke lige så skarp på hardware og spørger derfor jer...

Kan man få justeret magneterne og hvis ja, hvor???

Mange Hilsner

Just_Me.com

Fra : Chuke Mimergolf

Dato : 13-02-02 22:06

"Just_Me.com" <dsl66515@vip.cybercity.dk> skrev
> Jeg har en skærm som er lidt sjov med farverne i det ene hjørne.
> Det skyldes ikke højtallere eller andet som påvirker den...!

Det kaldes en konvergensfejl.

> Jeg har fået at vide, at man kan "justere magneterne" som sidder i
kanten af skærmen.
> Jeg er ikke lige så skarp på hardware og spørger derfor jer...
>
> Kan man få justeret magneterne og hvis ja, hvor???

Nej, du kan ikke selv justere på magneterne, og de er som regel også
klistret på billedrøret.
Hvis menupunktet "Convergence" findes i skærmens menusystem, kan du måske
finjustere lidt på det derfra.

mvh
Peter

Fra : Chuke Mimergolf

Dato : 13-02-02 23:43

"Just_Me.com" <dsl66515@vip.cybercity.dk> skrev

> Jeg har bare fået at vide, at en pro computermand, kan med udstyr rette
magneterne igen, så de er rigtige i polerne eller noget lignende

Du skriver "sjov med farverne i det ene hjørne". Det kan skyldes flere
ting - fx konvergensfejl - men du kan også prøve at lade skærmen være
frakoblet lysnettet natten over, og se om det forsvinder.

Hvis det er meget slemt kan du måske få held med en
afmagnetiseringsspole, som du nok kan låne hos din lokale radio-tv
forhandler. Med denne skal du udføre nogle nærmest rituelle
cirkelbevægelser foran skærmen, og dermed rettes farverne op (!).

mvh
Peter

Fra : Andreas Jeppesen

Dato : 18-02-02 03:46

Prøv at gå ind i skærmens menu, og se om du kan finde et punkt der hedder
"degauss", eller et symbol der forestiller en magnet med en / over. Det kan
være at den er blevet udsat for magnetsime, som trækker lidt i faverne.

Andreas Jeppesen

Fra : jkm

Dato : 22-02-02 16:05

følgende link kan mååååååååske opklare dit spørgsmål, om ikke andet er
det en god ting at læse, så man bedre kan forstå regningen fra
teknikeren....
http://www.repairfaq.org/REPAIR/F_monfaq.html (på engelsk)

Jacob

Fra : Just_Me.com

Dato : 22-02-02 20:05

Tak for alle jeres svar, men problemet er ikke blevet løst--!

Jeg har arbejdet med både Degauss og mine "User Color" (blå/rød)

Prøv at følge mig på denne:
Det er lige som at det røde farvelag i skærmen er rykket, i venstre
tophjørne og højre bundhjørne.
Hvis man kan forstille sig at skærmen har de forskellige farvelag oven
på hinanden og at det røde lag et forskubbet i hjørnerne.
Det er sådan mit problem er pt.

Jeg er bange for at jeg er nød til at sende den til en fagmand....
Men hvem??? Jeg sidder hernede på Sydfyn og har undersøgt mine
muligheder lokalt! Der er ikke mange fagfolk her i området og dem
der er, kigger mærkeligt på mig, når jeg siger at jeg vil have justere
magneterne i min skærm...! Der er kun en forretning som arbejder
udelukkende med computer og de har røvrendt mig 2 gange, så
dem er jeg færdig med!

Kender I nogle dygtige og pålidelige folk som kan dette??

Fra : Madsen

Dato : 22-02-02 21:37

Just_Me.com skrev:

> Prøv at følge mig på denne:

Jeg har meget svært ved at læse hvad du skriver da min newsreader
ikke rigtig kan håndtere det tegnsæt du anvender.
Kan man ikke lokke dig til at bruge iso-8859-1 tegnsættet i stedet
for utf-8, som du kører med nu?

Hvis du er i tvivl om hvordan du får Agent til det, så spørg i

Madsen.