Zombie/ghoul-film
Fra : Jakob Medgyesi

Dato : 13-02-02 20:45

Halløj,
Jeg er ret vild med Romeros living dead film, men aner ikke hvad der ellers
er værd at gå efter i den genre. Nogen der kan hjælpe mig? Både hvad angår
ældre, men så sandelig også nye ghoul/zombie-film.

Mvh
Jakob

Fra : Tor Fruergaard

Dato : 13-02-02 21:44

Der kommer snart en Resident Evil film, bygget over computerspillet (som er
den rene zombie mutant jagt). Traileren kan ses i god kvalitet på
www.quicktime.com

Fra : Morten Steen

Dato : 13-02-02 22:20

Ja, udover Romeros Dead-trilogi (efter min mening er "Dawn Of The Dead" i
særklasse den bedste!), er der da lidt andre sjove småting man kan kigge
efter :

White Zombie (1932) med Bela Lugosi. Skulle være genrens første.

Return Of The Living Dead (1985) er efter min mening en ganske god
horror/komedie. (Klassisk slutreplik : "Listen".)

Og for de mere hardcore mavesække :

City Of The Living Dead (1980) af euro-horror mesteren Lucio Fulci. Den er
altså klam! Ufattelige passager af uudholdelig kedsomhed afløses af en
pludselig trang til at hente en spand. En af mine første zombie-oplevelser.

Og nu vi er i gang med Lucio Fulci :

Zombie (aka Zombie Flesh Eaters) (1979). Har jeg ganske vist ikke set endnu,
men skulle efter sigende have rigeligt med fed gore, til at tilfredsstille
de fleste.

Det var hvad jeg lige kunne komme på, sådan frit fra hoften.

Morten

Fra : Henrik Larsen

Dato : 13-02-02 22:47

Udover de allerede nævnte er der f.eks. Bruno Matteis katastrofalt ringe
(men yderst underholdende) "Night of the Zombies" og den stemningsfyldte
lille b-film "Shock Waves" med Peter Cushing og John Carradine.

Vh Henrik

Fra : Rar Morfar

Dato : 15-02-02 01:46

Hvorfor ikke nævne House By The Cemetery når vi snakker Fulci?
.....og Zombi 3 (selvom han kun er lidt med i prod. af den)

Rune

Fra : Morten Steen

Dato : 15-02-02 05:03

Jeg ser ikke House By The Cemetery som en zombie-film per se. Mere sådan en
"monster-in-the-attic"-ting. Ganske vist med zombie-lignende tendenser,
meeeeeeeen stadigvæk.

Morten

Fra : Anders Nielsen

Dato : 14-02-02 13:43

Jakob Medgyesi <nexNOSPAM@post.cybercity.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:a4efej$1k4t$1@news.cybercity.dk...
> [...]
> er værd at gå efter i den genre. Nogen der kan hjælpe mig? Både hvad angår
> ældre, men så sandelig også nye ghoul/zombie-film.

Udover de nævnte vil jeg helt klart anbefale Amando de Ossorio's Blind dead
serie... den første "Tombs of the Blind dead" er simpelthen suveræn - death
knights som kommer ridende efter en i slow motion er alt for fedt =)

vh Anders

vh Anders

Fra : Anders Nielsen

Dato : 14-02-02 13:52

Anders Nielsen <columbo@mail.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3c6bb0ef$0$89108$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> [...]
death
> knights som kommer ridende efter en i slow motion er alt for fedt =)

Jeg ser vist dobbelt!

Fra : Kasper Kristensen

Dato : 14-02-02 16:41

Det nyeste nummer af "Stay Sick" indeholder så vidt jeg husker en
zombie-filmografi.

K.

Fra : Jakob Medgyesi

Dato : 14-02-02 16:52

"Kasper Kristensen" <nospamkhk@novamind.dk> wrote in message
> Det nyeste nummer af "Stay Sick" indeholder så vidt jeg husker en
> zombie-filmografi.

Stay Sick?
Hvor kan det købes, og hvad type blad er det?

Jakob

Fra : Kasper Kristensen

Dato : 14-02-02 17:31

Det er et glimrende dansk fanzine. Se: