Hvad kan anbefales
Fra : Palle Ravn

Dato : 13-02-02 18:38

Hvad kan anbefales:
Ericsson T65, T68, T39...

De minder jo meget om hinanden, så jeg vil gerne have hjælp til at vælge.
Det jeg søger er:

God Kalender

GPRS

E-mail

Vibrator

God forbindelse

Wap

Behøves ikke, men er godt hvis det er der:

Sammensatte SMS'er

Stor hukommelse

modtagelse af ringlesignaler, operatør logo og gruppe logo

Til sidst vil jeg gerne hør om:
På mindst en af dem kan man nemt skifte cover. Det har jeg dårlig erfaring
med. Så jeg vil gerne vide:

Er det lavet på en meget holdbar måde, så de ikke bare kan ryge af eller at
coveret begynder at side løst på et tidspunkt (ca. efter et år). Altså sådan
at det kan rykkes ½-1½ mm frem og tilbage`?

Kort sagt. Jeg vil gerne høre fra folk som har kend skab til disse tlf'er.

/Palle Ravn

Fra : Bill

Dato : 13-02-02 19:57

Det kan T39.
Bill

Fra : Palle Ravn

Dato : 13-02-02 20:24

Kan jeg få nogle grunde til at den kan det?

/palle

Fra : 6th Sense

Dato : 13-02-02 21:05

Jeg har en T68 og kan anbefale den af følgende grunde

1. rigtig POP3 mail
2. En kalender der er klar og tydelig. nem månedsoversigt, uge og dag
oversigt
3. Fave display gør kalenderen meget overskuelig
4.god vibrator
5. god forbindelse på trods af at den ikke har antenne.
6, GRPS kører OK, med den er meget afhængin af modtager signalet
7. Bluetooth virker perfekt til mit hovedsæt
8. meget stor hukommelse både for SMS og e-mails
9. sammensatte SMS

det var lige en hurtig oversigt

Fra : Peder Hansen

Dato : 13-02-02 20:35

T39m - "kanon" telefon!

Fra : Palle Ravn

Dato : 13-02-02 20:50

Ikke det helt stor forklaring for hvorfor man skal vælge den, er der ikke
nogen som kan skrive en god (længer) grund til at vælge den..?

/palle

Fra : Morten Holberg

Dato : 13-02-02 23:01

Palle Ravn <palleravn@mail.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:duza8.12024$B43.861105@news000.worldonline.dk...
> Ikke det helt stor forklaring for hvorfor man skal vælge den, er der ikke
> nogen som kan skrive en god (længer) grund til at vælge den..?
>
> /palle

Tjoe... Jeg kan da prøve.

For det første indeholder t39 alle de ting som du har opremset at din
telefon skal kunne... Desuden er telefonen karakteriseret ved at hver
funktion indeholder mange valgmuligheder og features.

Kalenderen er detaljeret med mange muligheder, og der er mulighed for at
synkronisere med din kalender på din computer. Indsættelse af aftaler og
opgaver foregår let og hurtigt.

Email klienten virker fornuftigt og kan lagre 6 mails. Du kan vælge at sende
de mails videre du modtager på din telefon til din "rigtige" email-adresse
så du også har dem dér. Du skal blot have en internetudbyder, hvor du har
mailkonto hos. Dog kan du også bruge wap'en til at logge ind på forskellige
services, og derfra tjekke mail, hvis du opretter en konto der.

GPRS har jeg ingen erfaringer med, det samme gælder High Speed Data og
Bluetooth.

Jeg har været på internettet via den indfrarøde port på min computer og
dette foregår tilfredsstillende hvis blot man slår billeder fra i sin
browser.

Standbytiden er sat til 300 timer, og det passer meget godt.

Displayet er superskarpt, og teksten samt menuerne kan vælges i tre
forskellige størrelser.

Wap fungerer problemfrit og er let at sætte op. Hvis ikke kan du altid
skrive her i gruppen.

Vibratoren er tilpas kraftig og der er 2 forskellige vibrationer afhængig af
om der kommer indgående opkald eller besked.

Desuden er telefonen let og har en utrolig lydkvalitet samt en god evne til
at hive signal hjem. Jeg har haft adskillige (både Nokia & Siemens) der har
haft problemer på teledk's net på min bopæl, men T39'eren klarer det fint.

Sammensatte SMS'er er også muligt, samtidig med at du har mulighed for at
sende en besked til en gruppe du opretter, hvorefter telefonen automatisk
sender beskeden til alle i gruppen.

Ved hver kontakt du opretter er der mulighed for at fastsætte fornavn,
efternavn, titel, virksomhed, tlf. nr hjem, tlf. nr arbejde, mobilnummer,
faxnummer og e-mailadresse. Mht hukommelsen er der mulighed for 510
kontakter i selve telefonens memory, og udover dette er der den kapasitet
simkortet kan indeholde. Alt i alt kan jeg skrive 710 navne ind på min
telefon...

Logoer kan generes på computeren ved hjælp af *.gif filer og sendes til
telefonen via. kabel eller den infrarøde port. Der kræves software til
dette, men det følger med telefonen, og kan ellers downloades fra Ericssons
hjemmeside.

Andre (mindre vigtige) features er generering af egne ringetoner,
smsskabeloner, sms-tæller og taksttæller, 7 forskellige profiler, display
regulering, talekontrol, optagelse af samtaler etc. via talememo,
kodehusker, regnemaskine osv osv....

Det var en lang og noget overfladisk gennemgang af T39 som efter min mening
virker som den mest seriøse telefon på markedet lige nu...

--
Morten Holberg

- In an interstellar burst im back to save the universe!!!

Fra : Morten Holberg

Dato : 13-02-02 23:18

Morten Holberg <morten.holberg@get2net.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:1sAa8.175$eS2.5543@news.get2net.dk...
> Palle Ravn <palleravn@mail.dk> skrev i en
> nyhedsmeddelelse:duza8.12024$B43.861105@news000.worldonline.dk...

> Tjoe... Jeg kan da prøve.

SNIIIIP!

Glemte lige at sige at T9, dvs ordbogen i T39 er irriterende langsom.
Muligvis er dette rettet i den nye software.

Fra : Flemming Lynggaard

Dato : 15-02-02 18:55

"Morten Holberg" <morten.holberg@get2net.dk> wrote in message

> SNIIIIP!
>
> Glemte lige at sige at T9, dvs ordbogen i T39 er irriterende langsom.
> Muligvis er dette rettet i den nye software.

Er den ikke, men da den er cirka 2000 billigere end t69 og det eneste du får
er en farveskærm såå..