gprs modem
Fra : Palle Ravn

Dato : 13-02-02 18:22

Jeg kan ikke hitte rede i det...
At en mobil har modem betyder den kan bruges til...?
Nu siger vi også at samme tlf, også har GPRS, gør det noget ved modemet...?

Nu siger vi at en tlf, har GPRS og intet modem, hvad kan man så bruge GPRS
til...?

/Palle*

Fra : Fischer

Dato : 13-02-02 19:08

> Jeg kan ikke hitte rede i det...
> At en mobil har modem betyder den kan bruges til...?

Til at tilslutte sig til et andet modem via telefonnettet.
Det kunne være en server hos din ISP hvorved du kan få forbindelse til
Internettet.

> Nu siger vi også at samme tlf, også har GPRS, gør det noget ved
> modemet...?

Alle de telefoner jeg kender med GPRS har også mulighed for normal dialup
via modem.

> Nu siger vi at en tlf, har GPRS og intet modem, hvad kan man så
> bruge GPRS til...?

Teoretisk kan man måske godt lave en mobilos med GRPS og intet normalt
analog modem - jeg ved det faktisk ikke?

Lidt fakta:
1. Alm. dialup via modem koster som et normalt opkald en opkaldsafgift, og
en minutafgift så længe man er tilsluttet.
2. Med GPRS er man tilsluttet hele tiden, men betaler ikke minutafgift. Her
afregnes efter hvor megen trafik man genererer.

*Fischer

Fra : Palle Ravn

Dato : 13-02-02 19:38

1. Der er telefoner, med GPRS uden modem. Kan man bruge GPRS som modem,
eller sådan noget. Ikke fordi jeg skal bruge det jeg er bare nysgerrig.

2. Hvorfor undre det mig ikke at *Fischer har besvaret dette spm.

/Palle

Fra : Fischer

Dato : 13-02-02 19:53

> 1. Der er telefoner, med GPRS uden modem.

Hvilke?

> 2. Hvorfor undre det mig ikke at *Fischer har besvaret
> dette spm.

Det er da svært at gætte ....

*Fischer

Fra : Palle Ravn

Dato : 13-02-02 20:23

1. Der er telefoner, med GPRS uden modem.

Hvilke?

SV: Ericsson T65, mener jeg da...
Hvorfor skulle en telefon ikke kunne have GPRS uden et modem? Man kan da
bruge GPRS til så mange ting ikke? Er det ikke rigtigt at med en GPRS
(u/modem) telefon kan man da godt bruge det til fx. wap, e-mail, sende
sms... også videre.

/Palle

Fra : Fischer

Dato : 13-02-02 20:38

> SV: Ericsson T65, mener jeg da...

Forkert. T65 har modem.

*Fischer

Fra : Palle Ravn

Dato : 13-02-02 22:29

Hvor finder jeg sådanne oplysninger?
Der hvor jeg har læst om den stod der ikke noget om noget modem. Jeg tror
faktisk at der stod at den ikke havde.

Stort billede

Produkt
Ericsson T65

Laveste pris
2199 kr
Standby tid
300 timer
Taletid
11.0 timer
Vægt
94 gram
Dualband
Ja
WAP
Ja
Vibrator opkald
Ja
Batteritype
li-ion
Genopladning

Højde
105.0 mm
Bredde
49.0 mm
Tykkelse
21.0 mm
Display linjer
6
Dato
Ja
Ur
Ja
Alarm
Ja
Beeps
Antenne
Indbygget

MODEM
NEJ

Fax/Data
Ja

Stemme styring
Ja

Øvrigt
GPRS, high speed data, röststyrning, e-post, wap 1.2, stor adressbok,
bildminne, EMS.
GPRS
Ja

fra http://dk.pricerunner.com/Products.jsp?model=77850

/palle

Fra : Fischer

Dato : 14-02-02 05:50

> Hvor finder jeg sådanne oplysninger?

Gå direkte til kilden - altså Ericssons hjemmeside.

*Fischer

Fra : Thomas Lykkeberg

Dato : 27-04-02 16:03

On Wed, 13 Feb 2002 19:07:42 +0100, "Fischer" <express@get2net.dk>
wrote:

> [...]
>
>Teoretisk kan man måske godt lave en mobilos med GRPS og intet normalt
>analog modem - jeg ved det faktisk ikke?

Der er intet analog modem i en mobil. Det er blot noget man kalder det
fordi det gøre det nemmere for forbrugeren at forstå.