Langsomt netværk mellem 2 XP-maskiner.
Fra : LWS

Dato : 13-02-02 15:20

Hej NG !

Min konfiguration er således :

PC 1 :

Windows XP Home
Realtek 8139C netværkskort forbundet til Motorola Surfboard 4100
(kabelmodem)
Levelone etellerandet-(10/100)netværkskort forbundet til Realteak
8139C på PC2

PC 2 :

Windows XP Pro
USB-port forbundet til USB på Motorola Surfboard 4100
Realtek 8139C forbundet til Levelone et eller andet
(10/100)netværkskort.

DVS begge PC'er på internet samtidig via både USB og Ethernet i
kabelmodem.
Ingen problemer her.....

Men internt går der 30 sek før jeg via Network Places/Workgroup
Computers, kan se den anden PC på skærmen.

Nogen, der kan fortælle mig, hvordan jeg optimerer dette ?

Med venlig hilsen
Simon Walther-Larsen ?

Fra : Polle

Dato : 13-02-02 17:53

Minder meget om min opsætning, men når jeg forsøger at koble de 2 maskiner
sammen, så afbryder det forbindelsen til I-nettet !? Jeg køre på ESE-nettet.

Fra : Rasmus Bøg Hansen

Dato : 13-02-02 18:47

LWS wrote:

> [...]
> (10/100)netværkskort.
>

> DVS begge PC'er på internet samtidig via både USB og Ethernet i

Vil det sige, at du har:

KABELMODEM
/ \
/ \
PC1-----------------PC2

? Hvorfor forbindelsen mellem PC1 og PC2? De er jo allerede forbundet
gennem modemet? Det er som regel noget skidt med netværksløkker...

> Men internt går der 30 sek før jeg via Network Places/Workgroup
> Computers, kan se den anden PC på skærmen.

Det gør der da altid - windows er hundrede år om at initialisere NetBIOS.

> Nogen, der kan fortælle mig, hvordan jeg optimerer dette ?

Det tror jeg ikke du kan (måske, hvis du går amok og opsætter en WINS
server, men det ville nok være en *anelse* overkill).

Rasmus

He has his own opinions
- just like the others.
- Burnin' Red Ivanhoe

Fra : LWS

Dato : 14-02-02 09:09

On Wed, 13 Feb 2002 18:46:59 +0100, Rasmus Bøg Hansen
<moffespam@amagerkollegiet.dk> wrote:

>Vil det sige, at du har:
>
> KABELMODEM
> / \
> / \
> PC1-----------------PC2

Yeps !

>? Hvorfor forbindelsen mellem PC1 og PC2? De er jo allerede forbundet
>gennem modemet? Det er som regel noget skidt med netværksløkker...

Jeg kan ikke få hjemmenetværket til at fungere ud den forbindelse.
PC'erne har 2 forskellige externe IP'er og 2 forskellige gateways.
Jeg vil har prøvet alle tænkelige muligheder uden patchkablet, men
uden at kunne etablere et netværk.

>Det gør der da altid - windows er hundrede år om at initialisere NetBIOS.

Øv..... Havde håbet at man kunne snyde ved at ændre noget et sted med
regedit.

>Det tror jeg ikke du kan (måske, hvis du går amok og opsætter en WINS
>server, men det ville nok være en *anelse* overkill).

Næh tak - jeg skal ikke opsætte en WINS server

/Simon

Fra : Rasmus Bøg Hansen

Dato : 14-02-02 19:24

LWS wrote:

> [...]
> PC'erne har 2 forskellige externe IP'er og 2 forskellige gateways.
> Jeg vil har prøvet alle tænkelige muligheder uden patchkablet, men

Måske kabelmodemet ikke router mellem de to lokale maskiner... Hvis den
forventer at alle andre maskiner på det logiske net sidder på
internetdelen...

> Næh tak - jeg skal ikke opsætte en WINS server

Det ville også være en anelse vildt for 2 PC'ere

På Windows NT kan man faktisk nå at logge ind på maskinen inden netværket
er startet helt - så kan den ikke koble netværksdrev ol. til...

Rasmus

I think the sum of intelligence on the internet is constant.
Only the number of users grows.
- Uwe Ohse in the monastery