højden 100% på iframe i ns
Fra : runningman

Dato : 13-02-02 13:49

Når man skriver en height="100%" i en iframme kode vises det ikke i Netscape6.2.1 kan det være
rigtigt man ikke kan det, jeg har også prøvet med en style="height:100%" virker stadig ikke, siden
går ellers fint igennem validator. På siden her fra NS6.2.1 www.webtrance.dk

Jeg har forøvrigt prøvet at lave det med ilayer men det virker ikke.

Fra : Stig Nygaard

Dato : 13-02-02 20:51

Hej

runningman wrote:
> [...]
> rigtigt man ikke kan det, jeg har også prøvet med en style="height:100%" virker stadig ikke, siden

Jeg vil gætte på at det er en sikkerhedsting at en IFRAME ikke må fylde
100%.

> Jeg har forøvrigt prøvet at lave det med ilayer men det virker ikke.

ILAYER er ikke understøttet i Netscape 6+. Brug DIV eller IFRAME i stedet.

Mvh. Stig
stig@rockland.dk
* Bedre (D)HTML ? --> http://www.rockland.dk/stig/upghtml.html *

Fra : Allan Vebel

Dato : 13-02-02 23:56

"Stig Nygaard" <stig@REMOVE-THISrockland.dk> skrev

> Jeg vil gætte på at det er en sikkerhedsting at en IFRAME
> ikke må fylde 100%.

Hvad er der usikkert ved at en <iframe> fylder 100%?

Jeg har ikke haft problemer med at få

iframe{
width:100%;
height:100%;
}

til at fungere i IE5, Opera5 og NN6.

--
Allan

Fra : Stig Nygaard

Dato : 14-02-02 23:04

Hej Allan

Allan Vebel wrote:

> Hvad er der usikkert ved at en <iframe> fylder 100%?

Tjaa, det var måske ikke så gennemtænkt. Men umiddelbart tænkte jeg på
at man kunne fuppe folk til at tro at der er et andet sted end de reelt
er. Det kan man vel for så vidt også godt, men når jeg tænker nærmere
over det, så er det vist stadig ikke muligt at bilde folk ind at man
står på Amazon's hjemmeside selvom man i virkeligheden står på John
Hackers hjemmeside der forsøger at narre folk til at indtaste deres
VISA-nummer.

Fra : Allan Vebel

Dato : 15-02-02 01:05

"Stig Nygaard" <stig@REMOVE-THISrockland.dk> skrev

> Tjaa, det var måske ikke så gennemtænkt.

Jeg kan godt se usikkerheden ved <frame> og <iframe>, men
når de først er der er størrelsen underordnet - det var det jeg
undrede mig over.

> Men umiddelbart tænkte jeg på at man kunne fuppe folk til at
> tro at der er et andet sted end de reelt er.

Ja, sådan er det jo - også med <frame>. Man kan hive alt ind -
og adresselinien siger noget andet, men det er en anden snak.

--
Allan