AMD Duron og Athlon Thunderbird
Fra : Børgesen

Dato : 13-02-02 11:20

Hvad er forskellen på disse to i dagligt brug?

Fra : Ole Gaarde Kristense~

Dato : 13-02-02 14:55

Børgesen <mailnews@ready.dk> skrev i en
> Hvad er forskellen på disse to i dagligt brug?

Jeg vil påstå at hvis "dagligt brug" er almindeligt arbejde i
Office o.s.v. er der absolut ingen forskel at mærke (hvis de
ellers har samme clockfrekvens selvfølgelig).

Ole Gaarde Kristensen
- Fornærm aldrig 7 personer hvis du kun har en seksløber -

Fra : Børgesen

Dato : 13-02-02 17:07

"Ole Gaarde Kristensen" <netpost98@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Børgesen <mailnews@ready.dk> skrev i en
> >
> Jeg vil påstå at hvis "dagligt brug" er almindeligt arbejde i
> Office o.s.v. er der absolut ingen forskel at mærke (hvis de
> ellers har samme clockfrekvens selvfølgelig).

Godt nok. Det så vil det ikke betyde så meget for mig heller. Jer bruger
hovedsagligt MS Office, Internet og e-post - helt dødelige ting.....

Men bortset fra det og af ren nysgerrighed, hvad _er_ så forskellen? Hvad
anbefaler man at PC'en primært bruges til for hhv. Duron og Athlon
Thunderbird?

Børgesen

Fra : Rasmus Ipsen

Dato : 13-02-02 18:30

Kort fortalt:

Duron indeholder 25 mio. transistorer og TB 37 mio.
Duron har 128/64 KB L1/L2 cache og TB 128/256.
Derudover fås TB i en 266-bus version, hvor Duron kun fås i 200-bus version.

Disse ting gør tilsammen TB til en hurtigere cpu. Men kun hvis der er stor
belastning (TB har flere "reserver")...

Fra : Thomas Alexander Fre~

Dato : 13-02-02 23:19

Børgesen wrote:

<snip>
> Godt nok. Det så vil det ikke betyde så meget for mig heller.
> Jer bruger hovedsagligt MS Office, Internet og e-post - helt
> dødelige ting.....
<snip>

Jeg kører med samme brugsmønster, dog under Linux, og til mig er
en Duron 700 alt rigeligt.

--
MVH/Thomas A. Frederiksen
..dk-hierakiet har ikke nok spændende X-headers.

Fra : Kelloggs

Dato : 06-03-02 23:53

"Børgesen" <mailnews@ready.dk> wrote in message
> Hvad er forskellen på disse to i dagligt brug?

Tjaa, ikke så meget som jeg havde håbet.
Jeg havde en Duron 650 og skiftede den ud med en TB1200, men jeg synes nu
ikke det gav den helt store effekt.