Ingen kontakt til AD gennem VPN
Fra : mf

Dato : 13-02-02 09:06

Vi er ved at sætte VPN forbindelser op til nogle afdelinger - men har et
problemos.

På fjernlokationen kan jeg pinge vores AD domæne, jeg kan pinge AD serverne,
jeg kan stort set alt - men jeg kan ikke melde maskiner på AD, der får jeg
en fejl med at domænet ikke kan findes???

Maskinerne skal køre både NDS og AD - hvilket også fungerer på
hovedlokationen uden problemer. Men på de eksterne via VPN er det kun NDS'
en jeg får fat i , AD domænet er 'væk'.

Der er åbent for alt VPN-fnidder så vidt jeg kan se. Vi bruger FirewallOne.
Vi har både en Windows og en Novell DNS, jeg har forsøgt alle kombinationer
med rækkefølger m.m. på disse.

Jeg er indrømmet ikke 100-meter mester på området, så måske der er en
åbenlys fejl her ?? (*hjælp!!*)

mf

Fra : Christian E. Lysel

Dato : 13-02-02 09:19

mf wrote:

> Der er åbent for alt VPN-fnidder så vidt jeg kan se. Vi bruger FirewallOne.
> Vi har både en Windows og en Novell DNS, jeg har forsøgt alle kombinationer
> med rækkefølger m.m. på disse.

Har du prøvet at fejlsøge med en sniffer?

Fra : Heine Jeppesen

Dato : 13-02-02 21:33

Vild skud (Hvis dine klienter altså validerer via Kerberos og ikke NTLMx):

Prøv at sætte
HKLM\System\CurrentControlSet\Control\LSA\Kerberos\Parameters\MaxPacketSize=
1 (DWORD)

Genstart og se om du kan melde dine maskiner ind i domænet nu.

Jeg har selv haft store problemer med AD forbindelser over VPN (Cisco)

Fra : mf

Dato : 14-02-02 10:49

det vil jeg prøve, takker

jeg har lige glemt at fortælle at det er NT4 klienter på denne lokation, det
har vel også noget at sige?

mf

Fra : Heine Jeppesen

Dato : 14-02-02 18:50

Ja, så er der ingen grund til at prøve mit forslag.