Q: Ram til Titanium 1B+
Fra : Michael Vestergaard

Dato : 13-02-02 01:14

Hej i gruppen

Jeg har købt en ældre pc til ungerne som indeholder et mobo type P5i430TX
Titanium 1B+ og en AMD K6 200 mhz cpu.

Jeg har fundet specifikationer på QDI's hjemmeside og fundet ud af at det
understøtter(ordret citeret under overskriften System Memory):

"Two 168 pin DIMM sockets"
"Support 8MB to 128MB Synchronous DRAM"
"Four 72pin SIMM sockets"
"Support 8MB to 256MB memory capacity"
"Support standard Fast page mode and EDO RAM"

Så nu er jeg lidt i tvivl: vil det sige at den kun understøtter max. 128MB
SDRAM? - og kun 256MB når det er EDO RAM?
Og hvilken hastighed skal rammen have, der er ingen oplysninger om dette og
den 32MB SDRAM som sidder i maskinen har ingen oplysninger om hastigheden.

Håber der er nogen der kan hjælpe, gerne som har direkte erfaringer med
dette mobo.

MVH Michael

Fra : Chuke Mimergolf

Dato : 13-02-02 09:12

"Michael Vestergaard" <mva@io.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
128MB
> SDRAM? - og kun 256MB når det er EDO RAM?

Der er altså fire EDO-sokler og to SD-sokler.
Da max-kapaciteten pr. blok SD-ROM er 64 Mb, giver det for SD-RAM 128 Mb.
For EDO Ram er max kapaciteten pr. blok ligeledes 64 Mb - Derfor 256 Mb.

>Og hvilken hastighed skal rammen have,
>der er ingen oplysninger om dette og
>den 32MB SDRAM som sidder i maskinen
> har ingen oplysninger om hastigheden.

Almindelig PC66 eller hurtigere for SD-Ram'ens vedkommende eller
almindelig 72 Pins EDO-RAM.

mvh
Peter