Regnbueørreder i kloaken!!
Fra : Jørgen Andreasen

Dato : 13-02-02 00:09

Ja, man tror det er løgn, men da kommunens folk lettede et kloakdæksel i min
genbos baghave, så vi nogle ca 15 cm lange fisk nede i dybet. - En klog mand
fra kommunen sagde, at det var regnbueørreder, der var kommet op via en
kanal/grøft i en nærliggende skov. - Men kloaken var altså ca 3,5 km fra
grøftens udløb i Aunø Fjord ved Vordingborg.
På mit spørgsmål om der var regnvand eller alm kloakvæsker i dybet var
svaret, at der var vist lidt af hvert?
Hvordan det så hænger sammen rent ledningsmæssigt ved jeg ikke.

Men det er altså nemmere, når jeg fremtidig skal på ørredjagt, lige at linde
på kloakdækslet 30 meter fra mit hjem, i stedet for at farte til kysten.

Er der nogen der ved, hvorlænge sådanne ørreder skal koges?

Mvh

Jørgen

Fra : Sune

Dato : 13-02-02 00:44

"Jørgen Andreasen" <jamon@stofanet.dk> skrev i en meddelelse
[klip]
> På mit spørgsmål om der var regnvand eller alm kloakvæsker i dybet var
> svaret, at der var vist lidt af hvert?
[klip]
> Er der nogen der ved, hvorlænge sådanne ørreder skal koges?

Meget, meget lang tid.

Jeg kunne godt tænke mig at se et billede af dig når du sidder og fluefisker
ved brønddækslet

--
Knæk & bræk
Sune

Fra : Magnus Harkjær

Dato : 13-02-02 09:20

Er du sikker på det var regnbueørreder? Det der lyder jo fuldstændig
sindsygt, ørreder kræver da en del af vand kvaliteten.. Ville derimod ikke
overraske mig hvis det var aborrer eller skaller f.eks. Har også set de
fisk de mest mærkelige steder til tider (slår dog ikke din kloak historie)

Fra : Jørgen Andreasen

Dato : 14-02-02 00:26

Tja, nu så jeg dem ca 2,5 meter nede og de så slanke ud.
Har taget kommunemandens ord for gode varer, men uden garanti.
Men de stod altså i rindende klart udseende vand og "logrede" imod en stærk
strøm. Måske en del overfladevand/regnvand, der er havnet i kloaken.
-Men ejendommeligt, det var det altså.

mvh
Jørgen

<3c6a21e8$0$22324$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>...

Fra : Magnus Harkjær

Dato : 14-02-02 09:02

Det kan jo være staten tager patent på den nye dille "Kloak p&t" Kan
være det hjælper med til skatte lettelserne

Fra : Alex Linaa

Dato : 14-02-02 11:44

"Magnus Harkjær" <Harky@clan3v.dk> skrev i en meddelelse
> Det kan jo være staten tager patent på den nye dille "Kloak p&t" Kan
> være det hjælper med til skatte lettelserne

Bare pas på hvis du får fat i en orange fætter, med lys i hovedet - Den skal
straks genudsættes

/Alex

Fra : Alex Linaa

Dato : 13-02-02 09:39

> [...]

> på kloakdækslet 30 meter fra mit hjem, i stedet for at farte til kysten.
>
> Er der nogen der ved, hvorlænge sådanne ørreder skal koges?

De skal ikke koges.
Du skal selvfølgelig tænde op under det dæksel du alligevel har løftet af,
og grille fiskene efter alle kunstens regler. Bliver de for tørre skal du
blot stikke en hånd ned i bunden af hullet, og tage en håndfuld af den
velsmagende sovs med diverse aromastoffer

Bon appetit

Alex

Fra : Jesper Hjort

Dato : 15-02-02 14:59

> [...]
> kanal/grøft i en nærliggende skov. - Men kloaken var altså ca 3,5 km fra
> grøftens udløb i Aunø Fjord ved Vordingborg.

Det kan godt lade sig gøre.
Jeg har hørt om det før, men husker ikke hvor.