Jurassic Park III - anbefaling (NO spoiler~
Fra : C.H.Engelbrecht

Dato : 12-02-02 23:39

Har lige set JP3 på DVD og ville bare anbefale den som en god gang
underholdning, bedre end så meget andet bras der kører for tiden. Filmen
hænger udmærket sammen, der er stadig respekt for dino-nørderne i
manuskriptet, teknikken er uovertruffen, dinoerne er blevet endnu federe
uden at blive 'for meget' og skuespillerne er i den bedre klasse. Filmen
bærer måske lidt præg af samlebåndsarbejde, man kan sige at det endnu en
gang er gammel vin på nye flasker, men det er næsten en fordel med det her
dino-scenarie.

Elsker man JP1, og kunne man holde JP2 ud, vil jeg anbefale JP3. For min
skyld må de godt lave en JP4, hvis stilen kan holdes (Alan & Malcolm
together again!).

Synes jeg.

Chris

Fra : Michael Lund Sørense~

Dato : 12-02-02 23:52

Hvad er der af ekstra stof på DVD'en ?

--
Hilsen

Michael Lund Sørensen
www.milux.dk

Fra : C.H.Engelbrecht

Dato : 13-02-02 00:41

Det skal siges at det var en leje-DVD (ved ikke om der er forskel fra
købe-DVD'er), men den var pænt spækket med forskelligt materiale: De
klassiske dokumentarer, en tur til Montana og grave efter dino'er, sådan
nogen ting. Der var inkluderet trailers til alle tre JP-film, som jeg af en
eller anden grund synes var godt. Derudover var der en trailer til den
kommende 'Back to the Future'-samling, som jeg fik set et par gange med et
smil på læberne (Huey Lewis' FINEST hour!!). Jeg fik sandt at sige ikke
kigget så meget af materialet igennem, men for en R2-udgave virkede det ok.
Lagde ikke mærke til om der var commentary-track.

Er der nogen anden der har haft lidt bedre tid til ekstra-materialet?

Fra : Jakob Madsen

Dato : 13-02-02 02:34

> Lagde ikke mærke til om der var commentary-track.

Det er der ikke

> Er der nogen anden der har haft lidt bedre tid til ekstra-materialet?

Har ikke rigtig haft tid til at nærstudere ekstramaterialet, men synes da
helt bestemt at dvd'en er værd at købe alene for film, den er faktisk ret
underholdende og både billede og lyd er rigtig flot.

En liste over ekstramaterialet:

a.. Bag kameraet på Jurassic Park III
a.. Filmen kommenteret af special effects holdet
a.. Jurassic Park III's nye dinosaurer
a.. Et besøg på ILM
a.. Bag kulisserne
a.. Filmplakater
a.. Biograf-forfilm
a.. Rundvisning i Stan Winstons studie
a.. Sammenligning af storyboard og den færdige film
a.. Dinosaurus-drejeskiver
a.. Montana: Fund af nye dinosauruser
a.. DVD-ROM features

--
mvh:// Jakob Madsen / http://zoidberg.dk

Fra : MJ

Dato : 13-02-02 16:55

"Jakob Madsen" <jakob@zoidberg.dk> skrev i en meddelelse

> Det er der ikke

jo der er og det står bagpå kassen og nedenunder dette her
Filmen kommenteret af Special Effects-Holdet
Du kan endda få danske tekster på kommentaren hvis det skulle være
nødvendigt
Det er godt nok ikke instruktøren, men der er kommentering af filmen.
Den jeg har er en købe udgave, skal ikke kunne sige om leje udgaven er
anderledes

Fra : Jakob Madsen

Dato : 13-02-02 20:14

> [...]
> Det er godt nok ikke instruktøren, men der er kommentering af filmen.
> Den jeg har er en købe udgave, skal ikke kunne sige om leje udgaven er

DOH!!! Hvordan kunne jeg overse det??? Det står endda på liste i min sidste
post!

--
mvh:// Jakob Madsen / http://zoidberg.dk

Fra : MJ

Dato : 13-02-02 21:58

> DOH!!! Hvordan kunne jeg overse det??? Det står endda på liste i min
sidste
> post!

Måske vil lidt mere søvn gøre det mere klart
sidder oppe klokken 2:33 og poster beskeder i en nyhedsgruppe tsk tsk LMAO

Fra : John Hinge

Dato : 13-02-02 00:55

On 12 feb 2002 Michael Lund Sørensen was heard to say:

> Hvad er der af ekstra stof på DVD'en ?

Jeg ved ikke om du vil kalde det ekstrastof, men der er faktiskt
et DTS lydspor på den, ihvertfald i lejeudgaven.
Det fandt jeg en formildende omstændighed ved filmen....

Efter jeg opdagede hvor flot DTS lyder på mit lille hjemmebif anlæg
så blir jeg skuffet hvergang jeg støde rpå en film som ikke er DTS :)

--
John Hinge - shayera / .sPOOn.
"Buffy I love you...... Oh God No!" Spike, Buffy tVs

Fra : ZyKe

Dato : 13-02-02 11:43

hmm.. god film.. NEJ! Synes jeg absolut ikke. Specielt Amanda Kirby spiller
SÅ dårligt, tror snart det dino emne er udforsket nok på lærredet. De skulle
måske også have valgt en anden en Joe Johnston til at instruere den. Jeg
mener hvor god var Jumanji egentlig?? IKKE GOD. Det eneste fornuftige han
har lavet er de der young indi afsnit han har instrueret

Fra : Per Kristensen

Dato : 14-02-02 10:46

"C.H.Engelbrecht" <chrisengeldk@dkik.dk> wrote in message
> [...]
>
> Elsker man JP1, og kunne man holde JP2 ud, vil jeg anbefale JP3. For min
> skyld må de godt lave en JP4, hvis stilen kan holdes (Alan & Malcolm

Nej nej nej!!! 1'eren var god, 2'eren dårlig og 3'eren ligesom 2'eren.
Totalt hjernedød og uden fornuft. Sådan går det når man forpurer mesterens
værk.

Fra : C.H.Engelbrecht

Dato : 15-02-02 00:23

> Nej nej nej!!! 1'eren var god, 2'eren dårlig og 3'eren ligesom 2'eren.
> Totalt hjernedød og uden fornuft. Sådan går det når man forpurer mesterens
> værk.

Nå, ok. Jeg står ved det første jeg skrev, især pointen med 'JP3 er bedre
end så meget andet bras der florerer for tiden'. Det skal siges at jeg så
den sammen med Swordfish og New Planet of the Apes, og JP3 var langt den jeg
fik mest ud af at se. -chris